اخبار نساجی

شکل جدید واگذاری در مسکن‌مهر

 

شکل جدید واگذاری در مسکن‌مهر

مدیر عامل شهر جدید هشتگرد در این باره گفت: تامین خدمات روبنایی خصوصا بازارچه‌های محله‌ای در همه پروژه‌های مسکن‌مهر هشتگرد عملیاتی شده و تک‌تک پروژ‌ه‌ها بعد از مجهزشدن به این خدمات، افتتاح می‌شوند.

برای تهرانی‌های متقاضی مسکن‌مهر، منطقه سومی در شمال غرب پایتخت تعریف شده که اگر چه تصور می‌شد با الحاق این منطقه به استان جدید البرز، پایتخت از آپارتمان‌های آن سهم نمی‌برد اما با سهمیه‌بندی در نظر گرفته شده، نیمی از ۵۵ هزار واحد مسکونی‌مهر، شهر جدید هشتگرد نصیب متقاضیان تهران و مابقی نصیب متقاضیان کرج خواهد شد.

هشتگرد طبق یک نظرسنجی که سال۸۹ انجام گرفت، بعد از پردیس دومین محل مورد علاقه متقاضیان مسکن‌مهر شناخته شد، این در حالی است که بازدهی سکونتی در هشتگرد طی ماه‌های آتی به دلیل شیوه جدیدی که در این شهر برای واگذاری مسکن‌مهر تعریف شده، از پردیس و البته پرند با شیب تندی سبقت خواهد گرفت.

گرفتاری خانوارهایی که طی ماه‌های اخیر با سکونت در پروژه‌های مسکن‌مهر برخی از شهرهای جدید اطراف تهران به خاطر نبود حتی یک فروشگاه مواد‌غذایی به آن دچار شده‌اند، باعث شده در شهر رقیب، تحویل واحدهای مسکونی‌مهر به «افتتاح واحدهای تجاری‌محله‌ای» منوط شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

انبوه‌سازان مسکن‌مهر در شهر جدید هشتگرد از حدود سه ماه پیش موظف شدند در زمین‌های چسبیده به ساختمان‌های مسکونی حداقل ۵ باب مغازه با کاربری خدمات محله‌ای احداث و در هر محله حداقل یک مدرسه بنا کنند به طوری که حالا پروژه‌های مسکونی‌مهر در نوبت افتتاح در این منطقه متفاوت از سایر شهرهای جدید، به خدمات رفاهی مجهز هستند.

طبق جدول زمان‌بندی تعریف شده در شهر جدید هشتگرد از این هفته بعد از افتتاح ۵ هزار واحد مسکونی‌مهر توسط مقام ارشد دولت، هر سه ماه یکبار بین ۶ تا ۸ هزار واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود طوری که به محض افتتاح، به واسطه فعالیت واحدهای تجاری‌محله‌ای، آپارتمان‌ها به صورت واقعی قابلیت مسکونی پیدا خواهند کرد.

در یکی از شهرهای جدید اطراف تهران مدتی است حدود ۳ تا ۴ هزار واحد مسکونی‌مهر تحویل متقاضیان شده، اما هنوز فروشگاه‌های محله‌ای در آن ایجاد نشده که این موضوع ناراحتی خانوارها را به همراه داشته است.

اما از شهر جدید هشتگرد حاکی است: تحویل و افتتاح مسکن‌مهر قبل از ساخت و بهره‌برداری از واحدهای تجاری محله‌ای ممنوع است و به همین خاطر انبوه‌سازان برای دستیابی به آورده نقدی متقاضیان مسکن‌مهر، سرعت ساخت واحدهای تجاری را اخیرا افزایش داده‌اند تا بتوانند افتتاح پروژه‌ها را به جلو بیندازند و زودتر به نقدینگی در دست مردم، برسند.

مدیر عامل شهر جدید هشتگرد در این باره گفت: تامین خدمات روبنایی خصوصا بازارچه‌های محله‌ای در همه پروژه‌های مسکن‌مهر هشتگرد عملیاتی شده و تک‌تک پروژ‌ه‌ها بعد از مجهزشدن به این خدمات، افتتاح می‌شوند.

احمد غلامی با ارائه گزارش آماری درباره ویژگی متقاضیان مسکن‌مهر شهر جدید هشتگرد تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد نیمی از متقاضیان هشتگرد ساکن تهران هستند و نیمی دیگر ساکن شهرهای استان البرز که این موضوع، برتری هشتگرد نسبت به سایر شهرهای جدید متعلق به استان تهران را نشان می‌دهد.

غلامی با بیان اینکه نبود مترو جدی‌ترین معضل شهرهای جدید کشور خصوصا در اطراف تهران است، گفت: با تامین اعتبار انجام شده، مترو شهر جدید هشتگرد که در گذشته از برنامه‌ زمان‌بندی عقب افتاده بود، در سال مالی ۹۱ افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شهر جدید هشتگرد همچنین از افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر خبر داد و گفت: با مطالعه‌ای که انجام شده عمده دلیل ورود سرمایه‌ها ناشی از شرایط جغرافیایی منطقه، نزدیکی به پایتخت و استقبال سکونت ازسوی پایتخت‌نشینان است.

هشتگرد یا پردیس؛ کدام بهتر است؟

در حال‌ حاضر پردیس در مقایسه با پرند طرفداران زیادی در بین متقاضیان مسکن‌مهر دارد. اما هشتگرد –واقع در شمال غرب تهران- که تاکنون بدون تبلیغات رسانه‌ای، از متقاضیان ثبت‌نام کرده به لحاظ آب‌وهوا، گسل زلزله‌خیز، فضای‌شهری، وسعت مسکونی، پیشرفت‌شهری و کسب‌وکار رتبه اول جذابیت در مقایسه با پردیس و پرند را دارد.

جهت وزش باد به تهران از غرب به شرق است که آلودگی و غبار تهران تحت تاثیر باد به سمت شهرهای شرقی استان تهران حرکت می‌کند.

همچنین تعداد گسل‌های فعال و حادثه‌ساز در شرق تهران بیشتر از غرب است، ضمن اینکه ترافیک عبورومرور در نقاط غربی کمتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×