اخبار فرش ماشینی

شست شوی فرش ها چقدر هزینه دارد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

    این روزها خانواده ها در تکاپوی تمیز کردن خانه و آماده کردن فضایی تمیز و زیبا برای عید نوروز هستند. خانه تکانی رسمی است که هرساله خانواده های ایرانی آن را انجام داده و حساسیت خاصی نیز روی آن دارند به طوری که گویی بدون خانه تکانی سال برای آن ها تحویل نمی شود.
   
     اواخر بهمن و اوایل اسفند هرسال صحبت ها در بسیاری از محافل به سمت خانه تکانی و هزینه های آن می رود. خانه تکانی مراحل مختلفی دارد که شامل شست شوی دیوارها، شستشوی فرش ها، تمیز کردن و لکه گیری کابینت و لوسترها، جرم گیری و شست شوی سرویس های بهداشتی و… می شود.شما می توانید خانه خود را کلا تمیز کرده یا اگر تمایل داشتید آن را نوسازی کنید.
   
    از آنجایی که هزینه خانه تکانی یکی از نکاتی است که با نزدیک شدن به پایان سال به تهدیدی برای جیب تبدیل می شود باید همه گزینه ها را کنار هم گذاشته تا بهترین نتیجه حاصل شود. بسیاری به دنبال قیمت های روز برای خانه تکانی هستند، فرصت را غنیمت دیدیم تا سری به یازار خانه تکانی و شرکت های مشغول در این فعالیت بزنیم و شما را با آخرین هزینه های یک خانه تکانی ساده آشنا کنیم.
    شستن فرش ها همیشه یکی از دردسرهای بزرگ خانه تکانی بوده است زیرا توان زیادی از انسان ها می گیرد و در این هوای سرد زمستان شستن فرش آن هم با آب سرد روی پشت بام بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. این دلایل باعث می شود تا بسیاری از خانواده ها به سمت قالی شویی ها بروند و فرش های خود را در اختیار این کارخانه ها قرار دهند.
   
    از آنجایی که این فصل مخصوص قالی شویی هاست قیمت های مختلفی را از کارخانه های متفاوت خواهید شنید و تغییرا ت قیمتی تا حدی غیر منطقی به نظر می رسد. بسیاری از قالی شویی ها شعار خود را با عبارت “لول می بریم، لول میاریم” قرار داده اند که نشان می دهد این مورد به یکی از گزینه های اصلی این روزهای صاحبخانه ها تبدیل شده است. در تماس با چند قالی شویی که بنا به آنچه در آگهی آورده شده است مجاز هستند و سابقه کاری آن ها به بیش از ۲۰ سال می رسد به قیمت های زیر دست پیدا کردیم:
   
    نوع فرش قیمت به ازای هر متر
   
    ماشینی معمولی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان
    دستی معمولی ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان
    ماشینی خاص(پرزبلند یا بافت خاص) ۵۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان
    دستی خاص(ابریشمی، بافت قدیمی و خاص) ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان
   
    قیمت های بالا به اضافه هزینه ایاب و ذهاب خواهد بود که معمولا بنا به شرکت و نوع خدماتش عددی بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان است. با یک حساب کوچک و سر انگشتی می توان دریافت برای شستن یک فرش ۶ متری ماشینی که کمی ابریشم در آن به کار رفته است برای شما نزدیک به ۴۰ هزار تومان تمام خواهد شد و این درحالی است که معمولا فرش های بزرگ برای شست شو به این کارخانه ها فرستاده می شود.
   
    اگر قصد تعمیر آسیب دیدگی های فرش خود را دارید هم می توانید روی این کارخانه حساب کنید اما باید هزینه ای سوای شست شو بپردازید و برای دریافت فرشتان نیز چند روزی بیشتر معطل خواهید شد. قیمت های تعمیرات ساده و یک ریشه بافی برای فرش های ماشینی ۱۵ هزار و برای فرش های دستی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است.
   
    شست شوی مبل یکی دیگر از قسمت های خانه تکانی هرساله است که می توانید با استفاده از چند شامپوی مخصوص و صرف یک یا دوساعت آن را انجام دهید اما اگر به مبل های خود علاقه دارید و می ترسید که با دست زدن شما خراب شوند باید آن ها را به دست افرادی بسپارید که هر روز اینکار را انجام می دهند. هزینه خشکشویی مبلمان در خانه شما به شرح زیر خواهد بود:
   
    نوع مبل هزینه خشکشویی
    7 نفره ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان
    9 نفره ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×