اخبار فرش ماشینی

شرکت های خدمات فنی مهندسی خراسان رضوی در تاجیکستان فعال می شوند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در دیدار علی رسولیان مدیرکل دفتر امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با قربان اف مدیرکل تشریفات وزارت خارجه تاجیکستان بر توسعه روابط اقتصادی و افزایش تعاملات بین استان خراسان رضوی و استانهای همجوار کشور تاجیکستان تاکید شد .

علی رسولیان در این دیدار با اشاره به ظرفیت های استان در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی اظهار داشت: خراسان رضوی جزو استان های پیشگام در صنایع به شمار می رود که مهم ترین آن ها تولید خودرو، فولاد، سیمان، چینی، برق، پالایش فرآورده های نفتی، ریسندگی، بافندگی و صنایع غذایی است.

وی افزود: هم اکنون شش هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی در دو منطقه ویژه اقتصادی و ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
مدیرکل دفتر اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی با بیان این که شش هزار بافنده در ۵۷ مجتمع قالیبافی استان مشغول به فعالیت هستند گفت: صنعت فرش یکی از ظرفیت های منحصر به فرد استان می باشد که زمینه را برای صادرات این محصول فراهم نموده است.

رسولیان وجود نیروهای متخصص و برخوردار از دانش فنی را از دیگر ظرفیت های خراسان رضوی برشمرد و از آمادگی شرکت های خدمات فنی و مهندسی برای حضور و فعالیت در تاجیکستان خبر داد.

وی خواستار افزایش تعاملات منطقه ای بین خراسان رضوی و استان های ختلان و سغد تاجیکستان شد و تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد مبادلات اقتصادی ایران با تاجیکستان مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل دفتر اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی همچنین از آمادگی برای ایجاد مرکز تجاری ایران در تاجیکستان خبر داد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رسولیان در پایان به اعطای ۲۰۰ میلیون دلار تسهیلات از محل بانک توسعه اسلامی به تاجیکستان برای توسعه ی زیرساخت های آن کشور اشاره کرد و گفت: برای فعال تر کردن شرکت های خدمات فنی و مهندسی استان جهت فعالیت در تاجیکستان تلاش می کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×