اخبار نساجی

شرکت نفتی موضوع مناقشه آرژانتین و اسپانیا

 

دولت آرژانتین با ارایه لایحه ای در تلاش است با ملی‌ کردن شرکت نفتی‌ “ ای پی‌ اف” که از زیر مجموعه های شرکت نفت و گاز اسپانیایی “رپسول” است ، کنترل این شرکت را در دست گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، سایت یورونیوز روز شنبه ۲۶ فروردین (Aprill.14)نوشت: دولت آرژانتین با ارایه لایحه ای در تلاش است با ملی‌ کردن شرکت نفتی‌ “ ای پی‌ اف” که اززیر مجموعه های شرکت نفت و گاز اسپانیایی “رپسول” است ، کنترل این شرکت را در دست گیرد.
دولت آرژانتین اعلام کرده که برای تأمین منافع دولتی و ملی‌، خواهان آن است که بیش از پنجاه درصد سهام ای پی اف را به تصاحب خود در آورد.

آرژانتین در حالی‌ این تصمیم را اعلام کرد که خوزه مانوئل سوریا، وزیر صنعت و معدن اسپانیا روز جمعه با هشدار به آرژانتین گفت:” اگر در هر جای جهان اقدامات خصمانه ای نسبت به شرکت های اسپانیایی وجود داشته باشد، دولت اسپانیا آن را همانند اقدامی خصمانه علیه دولت و کشور اسپانیا قلمداد می‌کند. “

شرکت رپسول ۵۷ درصد و شرکت پیترسون ۲۷ درصد سهام ای پی‌ اف را در تصاحب خود دارند.

دولت آرژانتین برای داشتن کنترل ، قصد دارد که ۲۶ درصد از سهم پیترسون و ۲۴ درصد از سهم رپسول را خریده و بدین صورت اکثریت سهام را از آن خود کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×