اخبار فرش ماشینی

شرکت طراحی سدره تنها غرفه گذار ایرانی نمایشگاه منسوجات خانگی آلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

حضور زوج هنرمند ایرانی در بزرگترین رویداد طراحی منسوجات خانگی و پارچه جهان

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن : امروز ۲۰ دی ماه ۱۳۹۱ ، ۹ ژانویه ۲۰۱۳ بار دیگر نمایشگاه هیم تکستایل فرانکفورت به عنوان بزرگترین رویداد منسوجات خانگی جهان درهای خود را به روی هزاران غرفه گذار و بازدیدکننده از سراسر جهان گشود. امسال این نمایشگاه برای ما هم رنگ و بوی تازه ای داشت چرا که باز هم نام حداقل یک شرکت ایرانی را در بین غرفه گذاران این نمایشگاه یافتیم.

امسال شرکت طراحی سدره (Sodreh)  در این نمایشگاه حضور یافته است. این شرکت که توسط یک زوج جوان هنرمند تاسیس و راه اندازی شده است در زمینه طراحی انواع منسوجات خانگی ، پارچه، فرش و … فعالیت می نماید.
آقای صادق خداپرست در رابطه با این نمایشگاه می گوید: نمایشگاه منسوجات خانگی فرانکفورت حقیقتا بهترین محلی است که می توان صنعت منسوجات خانگی و نساجی جهان را ارزیابی کرد و از نزدیک با سلایق بازار و مدهای روز آشنا شد. ما در سال ۱۳۸۷ از این نمایشگاه بازدید کردیم و از همان زمان برنامه حضور در این رویداد بی نظیر را در سر داشتیم. به نظر من طراحی فقط یک طرح زیبا نیست چرا که هر طرح زیبایی الزاما شانسی برای موفقیت در بازار ندارد. طراحی تلفیقی از زیبایی ، تکنیک، مطابقت با تولید صنعتی و برآورده ساختن نیاز بازار است.
ایشان در مورد طراحان ایرانی می گوید: با همه احترامی که برای طراحان ایرانی قائل هستم اما باید این موضوع را یادآور شوم که باید گاهی اوقات به تولید کننده ایرانی هم حق دارد که طرح های خارجی را خریداری کند. این نتیجه ضعف طراحان ماست چرا که طراح ایرانی نمی تواند تولید کننده را درک کند. چرا که اساتید دانشگاهی ما هم جایگاهی در صنعت ندارند چه برسد به دانشجویان و فارغ التحصیلان طراحی. طراح نباید برای دل خودش طرح تولید کند بلکه باید طرحی خلق کند که منافع تولید کننده را هم تامین کند. در حال حاضر این ویژگی مهم در طراحان ایتالیایی، ترک، انگلیسی و … به خوبی دیده می شود.

(کلمه sodreh  یک کلمه اصیل ایرانی به معنی لباس سپید پاک و مقدس است)

شرکت طراحی سدره تنها غرفه گذار ایرانی نمایشگاه منسوجات خانگی آلمان

———————————————-

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

Darvazeh Tejarat Farasoo Ltd.
Official Representative of Messe Frankfurt for
Iran, Iraq and Azerbaijan
No. 156 Molla-Sadra Ave., Apt 5.
۱۴۳۵۸۶۴۵۴۱ Tehran, IRAN
Tel: +98 21 880 62 338
Fax: +98 21 880 62 33
www.iran-messefrankfurt.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×