اخبار فرش ماشینی

شرکت الثریایی عربستان و تولید سالانه ۸۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی

 

شرکت الثریایی عربستان و تولید سالانه ۸۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی

 

مصاحبه با آقای

Saleh Nasser Alsoreyai

مدیر عامل شرکت تولیدکننده فرش ماشینی الثریا از کشور عربستان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن :: اقتصاد عربستان در سالهای اخیر رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است به طوری که این کشور توانسته است میزان صادرات غیر نفتی خود را به سطح صادرات نفت خود برساند و این مهم موفقیتی بزرگ برای عربستان است. علاوه بر سرمایه گذاری های صنعتی این کشور در بخش توریسم مذهبی دارای پتانسیل های بالایی است به طوری که سالانه پذیرای میلیون ها نفر زائر در شهر های مکه و مدینه است. در عربستان با توجه به حجم بالای ساخت و سازها در بخش های داری ، تجاری و هتل سازی بازار فرش و انواع کفپوش ها بسیار داغ است. عربستان دارای تولید کنندگان قدرتمندی در بخش فرش ماشینی و تافتینگ است که بخش عمده ای از نیاز بازار داخل را پاسخگو هستند و صادرات خود به اروپا   و آمریکا را نیز در دستور کار قرار داده اند. در زیر گفتگوی کوتاهی با آقای صالح ناصر الثریایی مدیر عامل این شرکت انجام داده ایم. این شرکت به تنهایی حدود ۸۵ میلیون متر مربع انواع فرش های ماشینی و تافتینگ را تولید می کند. لازم به ذکر است این مصاحبه در غرفه این شرکت در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۳ صورت گرفته است.

شرکت الثریایی عربستان و تولید سالانه 85 میلیون متر مربع فرش ماشینی

آقای صالح الثریایی/مدیر عامل شرکت فرش Alsorayai  عربستان(چپ)      آقای بهنام قاسمی/ مجله نساجی کهن (راست)

 

در ابتدا لطفا در مورد آخرین محصولاتی که گروه الثریا در اینجا به نمایش گذاشته بیشتر توضیح دهید.

ما در نمایشگاه امسال تمرکز زیادی بر روی بازارهای قراردادی  و در حجم بالا   contract Market داریم و بیشتر محصولاتی که در این بازارها مصرف دارند مانند کاشی فرش ها Carpet tiles و فرش های Wall to wall   که نیاز به آن در حال رشد است را ارائه کرده ایم که دارای کیفیت های متوسط تا بالا هستند.

ما با توجه به اهمیت طراحی طیف بسیار گسترده ای از طرح و نقشه های جدید خود را در اینجا ارائه کرده ایم.

شرکت الثریایی در بازارهای صادراتی حضور فعالی دارد.  در حال حاضر انبارهای ما در اروپا و آمریکا پاسخگوی نیاز بخشی از بازار است و توانسته ایم با تولیداتی که مورد تقاضای بازار این کشورهاست صادرات خوبی را داشته باشیم .

 

شرکت های عربستانی مانند شرکت شما اخیراً در کنار تولید فرش تمرکز ویژه ای بر روی تولید نخ فرش و لایه های پشتی فرش (carpet Backing) دارند. در مورد این بازارها در اروپا و آمریکا چه نظری دارید؟

در بخش تولید نخ همانطور که گفتید سرمایه گذاری های خوبی در عربستان در شرکت الثریایی و البته سایر شرکت های بزرگ انجام شده است. در حال حاضر بخش عمده تولیدات نخ فرش ما به مصرف واحدهای بافندگی خودمان می رسد و حدود ۳۰ درصد حجم تولید خود را صادر می کنیم. یکی از مزیت های اصلی ما در تولید نخ فرش دسترسی بسیار آسان و با قیمت رقابتی به مواد اولیه نخ فرش است که در شرکت SABIC عربستان تامین می شود و این باعث ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای ما می شود. با سرمایه گذاری هایی که انجام شده در حال حاضر شرکت الثریایی دارای ۱۲ خط ریسندگی اکسترودر، ۵۰ ماشین تولید فرش های تافتینگ و ۳۰ ماشین بافندگی فرش ماشینی هستیم.

با این امکانات توانایی ۸۰ میلیون متر مربع انواع کف پوش را داریم. اغلب تولیدات ما از جنس پلی پروپیلن است چرا که سابیک با قیمت بسیار خوبی این چیپس را برای ما فراهم می کند.

 

درباره صنعت فرش و کف پوش در خاورمیانه چه نظری دارید؟

به نظر من بازارهای آینده در منطقه خاورمیانه بسیار امیدوارکننده است به ویژه با توجه به ساخت و سازهای جدید در منطقه، بازار رو به رشد است. به ویژه در عربستان ساخت هتل های جدید، فرودگاه ها و مجتمع های اداری و تجاری جدید فضای بسیار وسیعی را پیش روی تولیدکنندگان فرش و کف پوش باز کرده است. در قطر به واسطه برگزاری جام جهانی، هتل ها و زیر ساخت های بسیار وسیعی در حال ایجاد است که همه نیاز به فرش و کف پوش دارند. همچنین در مکه بازار بسیار خوبی وجود دارد که هر ساله ساخت و سازها در آنجا بیشتر و با کیفیت تر می شود.

 

با توجه به صادرات گسترده چگونه نیازهای نقاط مختلف جهان را از نظر رنگ و طرح برآورده می کنید.

همان طور که عرض کردم با توجه به بازارهای صادراتی متعدد، شرکت الثریایی تیم طراحی بسیار قدرتمندی دارد. ما ارتباط بسیار خوبی با انجمن های طراحی اروپا، آمریکا و شرق دور داریم. این ارتباطات در کنار طراحان حرفه ای برای ما امکان برآورده ساختن نیازهای مختلف را ایجاد می کند. به خاطر این که هر بازاری نیازها و سلیقه متفاوتی دارد. به همین دلیل ما همواره در حال بررسی نیاز بازار هستیم.

 

آیا وجود نمایشگاه های متعدد بین المللی برای شما دسترسی بهتر به مشتری را فراهم می کند.

قطعاً این طور است. برای شرکت الثریایی نمایشگاه هایی مانند دموتکس هانوفر، دموتکس شانگهای چین، نمایشگاه لاس وگاس و قازیان تپ ترکیه بسیار مهم هستند و سعی می کنیم همواره در این رویدادهای بین المللی حضور فعال داشته باشیم.

By: Behnam Ghasemi – kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×