اخبار نساجی

شروط دریافت ارز دولتی برای واردات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شروط دریافت ارز دولتی برای واردات

کالاهای لوکس نیز جزو کالاهایی هستند که نمی‌توانند ارز دولتی دریافت کنند، اما متقاضیان واردات کالاهای دیگر می‌توانند در صورت در اختیار داشتن ثبت سفارش معتبر، کار واردات خود را با دریافت ارز از بانک مرکزی انجام دهند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کالاهای وارداتی که ارز دولتی می‌گیرند، جزو کالاهای لوکس نیستند و پیش از این سابقه‌ واردات داشته‌اند.

به گزارش قدس آنلاین حمید صافدل در گفت‌وگو با ایسنا، در این مورد توضیح داد: تقریبا ۴۰۰ ردیف تعرفه‌ کالا وجود دارند که در سال‌های گذشته هیچ‌گونه ثبت سفارشی برای واردات آن‌ها نداشتیم و اکنون هم شاید ثبت سفارش آن‌ها انجام نمی‌شود که این گروه ارز دولتی دریافت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، کالاهای لوکس نیز جزو کالاهایی هستند که نمی‌توانند ارز دولتی دریافت کنند، اما متقاضیان واردات کالاهای دیگر می‌توانند در صورت در اختیار داشتن ثبت سفارش معتبر، کار واردات خود را با دریافت ارز از بانک مرکزی انجام دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صافدل هرچند میزان مجموع تعرفه‌ کالاها را ۶۹۰۰ تعرفه ذکر کرد، اما یاد‌آور شد: این به معنای آن نیست که شش هزار کالا با ارز دولتی وارد می‌شوند؛ چرا که هر کدام از تعرفه‌ها شامل کالاها و زیرمجموعه‌های دیگری هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×