اخبار نساجی

بریتیش پترولیوم برای انفجار نفتی خلیج مکزیک ۸/۷میلیارد دلار غرامت می پردازد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – شرکت انگلیسی ‘بریتیش پترولیوم‘ برای جبران خسارت ناشی از انفجار یک سکوی نفتی در خلیج مکزیک که سال ۲۰۱۰ رخ داد، هفت میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار غرامت می پردازد.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی.ان.ان روز شنبه در این زمینه گزارش داد: توافق با شاکیان، در آستانه برگزاری دادگاه تعیین مسئول وقوع خسارت ناشی از نشت نفت در خلیج مکزیک به دست آمده

انفجار در سکوی حفاری نفتی ‘دیپ واتر هورایزن’ شرکت انگلیسی که فروردین ماه سال گذشته در خلیج مکزیک رخ داد، افزون بر ۱۱ کشته و ۱۷ مجروح، بی سابقه ترین آلودگی زیست محیطی را در سواحل ایالت های جنوبی آمریکا رقم زد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز روز شنبه گزارش داد: مسولان بی.پی اواخر روز گذشته (جمعه) درحالی موافقت خود را با پرداخت این غرامت اعلام کردند که با ۱۰۰ هزار پرونده شکایت از جمله جانب ماهیگیرانی که بر اثر این آلودگی مشاغل خود را از دست داده اند، مواجهند.

بر اثر آتش سوزی پس از انفجار، جریان نفت در عمق ۸۰۰ متری دریا راه یافت که بی. پی به علت کم تجربگی، نبود تجهیزات لازم و یک تلاش ناکام سه ماهه، با موج خشم ساکنان منطقه و دولت آمریکا مواجه شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عملیات انسداد این چاه پس از نشت بیش از چهار میلیون بشکه نفت، سرانجام در جولای سال ۲۰۱۰ عملی شد، اما ادامه بحران ‘تونی هوارد’ مدیر عامل این شرکت را به کناره گیری از سمت خود واداشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×