اخبار نساجی

شانس کمتر محصولات باکیفیت ایرانی برای حضور در فروش‌های فوق‌العاده

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان گفت: امکان دارد در فروش فوق العاده کالای بی‌کیفیت وارداتی عرضه شود و این در حالی است که تولیدی‌ها آنچنان نمی‌تواند در فروش فوق‌العاده حضور داشته باشند.

جواد درودیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم در سال‌جاری به دلیل نبود امکانات اولیه در محل برگزاری، دایر نخواهد شد و این در حالی است که برخی ارگان‌ها همچون شهرداری و وزارت ارشاد به این کار ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: نرخ اجاره غرفه در نمایشگاه‌های این ارگان‌ها دو تا سه برابر نمایشگاه‌های اصناف است و در نمایشگاه‌های اصناف قوانین به گونه‌ای بود که تنها کالای ایرانی ارزش گذاری می‌شد و نظارت، بازرسی و کیفیت کالا از سوی اتحادیه مورد رصد قرار می‌گرفت.

رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان یادآور شد: واحدهای تولیدی به دلیل مکان تولیدی خود و راه دسترسی مردم، آنچنان نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و امکان دارد به دلیل عرضه کالای غیر ایرانی و جایگزین آن به جای محصول ایرانی برای فروش و ادامه حضور در جشنواره واحدهای تولیدی آنچنان درگیر فروش فوق العاده نشوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال صنفی تاکید کرد: هر واحد صنفی در سال ۳ بار می‌تواند درخواست فروش فوق العاده از اتحادیه مربوطه خود دریافت کند، فروش فوق العاده بدون دریافت مجوز از اتحادیه و بدون نصب برچسب بروی شیشه از سوی فروشنده کار غیرقانونی است.

درودیان در پاسخ به این سوال که ادغام اتحادیه همگون را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ادغام اتحادیه همگون که اعضای کمی دارد و تداخل صنفی بسیاری را ایجاد کرده است کار خوبی است اما درباره تولید و عرضه پوشاک به دلیل فراوانی کار و تعداد اعضای بسیار کار مناسبی ارزیابی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اتحادیه پیراهن فروشان و پیراهن دوزان ۴ هزار عضو، اتحادیه کشباف و خیاط هر کدام ۵هزار عضو و اتحادیه فروشندگان پوشاک ۲۰ هزار عضو دارند.

او در پایان بیان کرد: قانون دو دوره ریاست یک فرد در اتحادیه قانون مناسبی نیست و اتحادیه‌ای فعالیت مناسب انجام می دهد که خدمات بهتری به اعضای خود ارائه دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×