اخبار نساجی

از ابتدای سال حمایت از تولید ملی کاهش بی سابقه قیمت کالاهای چینی در جزیره کیش ادامه دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

از ابتدای سال حمایت از تولید ملی کاهش بی سابقه قیمت کالاهای چینی در جزیره کیش ادامه دارد

جزیره کیش-خبرنگار کیهان:
اکثریت تجار و بازرگانان واردکننده پوشاک و کفش در منطقه آزاد کیش صراحتا اعلام کردند کیفیت، دوام و زیبایی پوشاک و کفش ایرانی نه تنها از نوع درجه یک چینی برتر است بلکه با اروپایی نیز برابری می کند.
براساس این گزارش، در ایام تعطیلات نوروز امسال عدم استقبال از خرید کالاهای چینی به ویژه پوشاک و کفش تجار و بازرگانان چینی چوب حراج زدند به کالاهای وارداتی خود در بازارهای بین المللی جزیره کیش به طوری که بین ۳۰ تا ۴۰درصد کاهش اکثریت کالاهای خود را با رضایت به فروش می رساندند.
همین گزارش می افزاید: تجار ایرانی نیز برای گرفتن مجوزهای لازم مجبور به کاهش قیمت های خود درخصوص کالاهای چینی شدند به طوری که کفش های ساخت چین از ۳۰ الی ۴۰ هزار تومان بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است. بعضی از تجار و بازرگانان ایرانی و چینی می گویند حتی افزایش نرخ دلار، یورو و درهم نیز نتوانست جلوی کاهش قیمت های کالاهایی مانند پوشاک، کفش، کیف، پتو و لوازم تزئیناتی را بگیرد، چرا که مردم دیگر استقبال نمی کنند و ترجیح می دهند یا نخرند و یا نوع ایرانی آن را در سرزمین اصلی خریداری کنند. تنها در دو پرواز خروجی از کیش مسافران نیز عدم رضایت خود را از خرید کالاهای بدون کیفیت و درجه ۳ و ۴ چینی در اکثریت بازارهای بین المللی کیش اعلام کردند و گفتند سالهاست که تنها به خاطر ارزان بودن کالاهای چینی خرید می کردیم و این یک اشتباه بود و اصلابه کیفیت و دوام کالابی تفاوت می گذشتیم!
کاهش قیمت ها در پوشاک، کفش و کیف ۳۰ تا ۴۰درصد، اسباب بازی ۲۰ تا ۳۰درصد، لوازم صوتی و تصویری ۱۵ تا ۲۰درصد گزارش شده است.

روزنامه کیهان، شماره ۲۰۱۸۴ به تاریخ ۲۷/۱/۹۱، صفحه ۱۳ (اخبار ورزشی – اخبار کشور)

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×