اخبار نساجی

شاخص بورس عربستان سقوط کرد

با انتشار خبر مرگ ولیعهد عربستان شاخص بورس عربستان ۲.۷ درصد سقوط کرد و به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۲ رسید.

فارس به نقل از بلومبرگ، به دنبال انتشار خبر مرگ ولیعهد عربستان شاخص بورس این کشور سقوط کرد و به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۲ رسید.

تلویزیون رسمی این کشور امروز طی خبر اعلام کرد نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی و وزیر کشور عربستان سعودی درگذشته است.

بر اساس این گزارش با انتشار این خبر شاخص بورس عربستان، تدوال،‌ بیش از ۲.۷ درصد سقوط کرد و به ۶۵۶۵ واحد رسید. این رقم کمترین شاخص بورس عربستان از ۳۱ ژانویه ۲۰۱۲ به این سو می باشد. با این حال در ادامه معاملات، شاخص این بورس اندکی از افت ارزش خود را جبران کرد و به ۶۶۹۰ واحد رسید.

شاهزاده نایف وزیر کشور عربستان بود و نقش مهمی در سرکوب قیام مردم بحرین داشت. منابع رسمی عربستان در مورد علت مرگ وی خبری منتشر نکرده اند اما بر اساس گزارش العربیه وی در سفر درمانی خود در سوئیس درگذشته است.

رئیس یک شرکت سرمایه گذاری در ریاض با اشاره به سقوط شاخص بورس عربستان در اثر مرگ نایف گفت: به دلیل عدم اطمینان و بلاتکلیفی پدید آمده در اثر این خبر شاهد موج فروش سهام بودیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در عین حال گفت اعتقاد ندارد در اثر مرگ ولیعهد عربستان ثبات این کشور دستخوش تهدید شود.

برخی تحلیلگران از وجود جنگ قدرت در درون خانواده سعودی خبر می دهند و معتقدند با مرگ نایف مشاجرات برای تعیین جانشین وی به عنوان ولیعهد بالا خواهد گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×