اخبار نساجیاسلاید شو

سی‌پرشیا؛ اولین استارتاپ تخصصی بازاریابی فرش دستباف به ۱۱ زبان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سی‌پرشیا (CPERSIA: Carpets of Persia) به عنوان اولین استارتاپ تخصصی در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین فرش دستباف در کشور در سال ۱۳۹۵ توسط آقای داریوش اکرادی، از فعالان حوزه تجارت الکترونیک و آقای احسان شعاریان، از فعالان عرصه تجارت فرش، تاسیس شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیشینه تاسیس این استارتاپ و خدماتی که ارائه می‌دهد، با آقای اکرادی گفت‌وگو کردیم که مشروح آن در ادامه می‌آید.

ابتدا ضمن معرفی خودتان، بیوگرافی کاملی از مجموعه سی‌پرشیا برای مخاطبان مجله کهن بفرمایید.

من داریوش اکرادی هستم با ۱۴ سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی سیستم‌های اطلاعاتی، تجارت الکترونیک و طراحی نرم‌افزار به همراه احسان شعاریان با پیش‌زمینه خانوادگی تولید و تجارت فرش دستباف به قدمت چند نسل با تجربه ۱۰ سال فعالیت در حوزه‌های مشاوره مدیریت، تحقیقات بازار و مستندسازی، بنیانگذاران سی‌پرشیا هستیم.

آشنایی ما با یکدیگر به حدود ۱۲-۱۳ سال قبل هنگامی که در یک شرکت مشاوره مدیریت همکار بودیم برمی‌گردد.

سال‌ها پس از آن آشنایی، سی‌پرشیا (CPERSIA: Carpets of Persia) به عنوان اولین استارتاپ تخصصی در زمینه بازاریابی و فروش آنلاین فرش دستباف در کشور در نیمه سال ۱۳۹۵ با معرفی فروشگاه آنلاین سی‌پرشیا به آدرس www.cpersia.com بر مبنای ایده‌ایی مشترک و علاقه هر دو به هنر اصیل ایرانی، متولد شد. در حال حاضر سی‌پرشیا خود را راهکار جامع بازاریابی و فروش فرش دستباف معرفی می‌نماید که کسب و کاری چند وجهی با رسالت معرفی و فروش محصولات دستباف موجود در انبار تامین‌کنندگان در سراسر ایران به خریداران در سراسر جهان است.

درمورد اهدافی که از راه اندازی این سایت دارید برای مخاطبان مجله کهن بفرمایید.

هدف از تاسیس سی‌پرشیا و ایده اولیه، تک فروشی صادراتی به سراسر جهان بود به طوری که تقاضای فرش دستباف، به عنوان یکی از معدود کالاهای ایرانی که طرفدار و خریدارانی در خارج از کشور دارد را در سراسر جهان پاسخ دهیم و با محتوای دقیق و خدمات با کیفیت، فرش دستباف را در داخل و خارج از کشور به صورت اینترنتی به فروش برسانیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سی‌پرشیا یک کسب و کار چند وجهی است. مشتریان ما از یک جنبه خریداران فرش، در سراسر جهان هستند که می‌توانند اقدام به بررسی، انتخاب و خرید فرش دستباف نمایند و از یک جنبه دیگر، تولیدکنندگان و تجار فرش دستباف در سراسر ایران هستند که می‌توانند از طریق وب سایت و اپلیکیشن موبایل و راهکارهای الکترونیک ما فرش‌های خود را به سراسر جهان بفروشند.

چه نوع محصولاتی در سایت شما موجود است؟

با توجه به هدف‌گذاری ما مبنی بر تمرکز بر روی محصولات دستباف، انواع فرش نواحی مختلف ایران‌، گبه، گلیم، جاجیم، خورجین و… دستباف در سی‌پرشیا ارائه می‌گردد.

از چه کشورهایی امکان خرید محصولات شما وجود دارد؟ در واقع شما به کدام کشورها میتونید فرش ارسال کنید؟

در حال حاضر امکان سرویس‌دهی به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیا، اقیانوسیه و امریکای شمالی را داریم.

 محصولات خود را از چه طریقی تهیه می‌کنید؟

سی‌پرشیا یک کسب و کار چندوجهی است، خدمات ما به تولیدکنندگان و تجار فرش دستباف شامل بسته خدماتی کامل، برای قابل فروش نمودن محصولات آن‌ها در فضای مجازی است که عبارتند از: عکاسی، داده‌برداری، درج در زیرساخت‌های فروش شامل وب سایت سی‌پرشیا و سایر بازارگاه‌های (Market Place) معتبر همچون دیجی‌کالا، بازلیا (زیرساخت فروشگاهی در اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ)) و… بازاریابی دیجیتال برای محصولات در شبکه‌های اجتماعی، بسته‌بندی مناسب، صدور شناسنامه رنگی برای هر محصول و ارسال سفارشات به خریداران.

نکته قابل توجه آن است که این خدمات برای تامین‌کنندگان هیچ هزینه‌ای ندارد و برای آن‌ها کاملاً رایگان است.

نحوه ارسال محصولات به خارج از کشور به چه شکلی است؟

با توجه به محدودیت‌هایی که در عرصه بین‌الملل در این حوزه برایمان وجود دارد، بنا به مقصد مورد نظر راه‌های مختلفی را انتخاب می‌نماییم اما به طور معمول از خدمات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌نماییم.

از لحظه‌ای که محصولی توسط مشتری خریداری میشه و تا لحظه ای که به دستشان برسد چه مدت زمانی طول میکشد؟

خب این موضوع به بستگی به محل اقامت مشتری و کالایی که انتخاب کرده است دارد.

برخی از کالاهای ما در انبارهای شهرستان هستند که بعد از دو روز کاری آماده ارسال از دفتر مرکزی‌مان خواهند بود.

اما با فرض اینکه کالا در تهران باشد، مشتریان تهرانی حداکثر تا ۵ ساعت کاری و در مقاصد دیگر در سراسر کشور حداکثر تا ۳ روزکاری محصول را دریافت خواهند کرد.

در مورد سفارشات بین‌المللی با توجه به محدودیت‌ها و متغییرهای خارج از کنترل بین ۱ الی ۵ هفته زمان تحویل خواهد بود.

در خصوص نحوه پرداخت و دریافت پول و مشکلاتی که در این زمینه دارید توضیح بفرمایید.

ما در پرداخت ریالی با توجه به استفاده از درگاه‌های بانک‌های ایرانی مشکلی نداریم.

اما با توجه به تحریم‌های بین‌المللی نقل و انتقال وجه به ویژه با زیرساخت الکترونیک بسیار سخت و گاهاً غیرممکن است، ما در این مسیر روش‌های مختلفی را آزمایش کردیم و راه‌های زیادی را طی کردیم، در حال حاضر با تلاش‌های بسیار و استفاده از راهکارهای خلاقانه توانستیم راهی را برای دریافت وجه با ویزا کارت ومسترکارت پیاده‌سازی نماییم.

چرا درمیان محصولات خود فرش ماشینی ندارید؟

بر اساس هدفگذاری اولیه ما به دنبال ایجاد پایگاهی تخصصی در حوزه فرش دستباف بوده‌ایم، که تصور می‌کنیم توجه به فرش دستباف ایرانی در سال‌های اخیر مغفول واقع شده است و نیاز دارد که به آن بیشتر پرداخته شود.

همچنین از منظری فرش دستباف از کف‌پوش تبدیل به یک کالای هنری شده است.

بر این اساس نحوه بازاریابی و بازار هدف آن با فرش ماشینی متفاوت است. لذا در حال حاضر برنامه‌ای جهت ورود به حوزه فروش فرش ماشینی نداریم.

نظرتان درمورد فرش ماشینی چیست؟

در رابطه با فرش‌های ماشینی، با توجه به قیمت‌های تمام شده اقتصادی آن‌ها و طرح‌های متنوع‌شان و همین طور چابکی در هم گام شدن با تغییرات سلیقه بازار، پتانسیل بالایی در عرضه محصولات دارند.

امیدواریم با پیشرفت تکنولوژی‌های مرتبط مشکلاتی همچون ایجاد حساسیت‌ها و همینطور ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی این صنعت کاهش یابد.

به هنگام خرید فرش از تأمین کننده های خود معیارهای شما برای انتخاب محصول و درج در سایت چه مواردی است؟

همان‌طور که عرض کردم ما فرش‌ها را به طور قطعی خریداری نمی‌کنیم اما هنگام عکس‌برداری پایش دقیقی از محصول داریم، بدین صورت که اگر کالا دارای ایرادات آشکار است از چرخه‌ی درج خارج می‌گردد.

همین‌طور کارشناسان ما در هنگام عکسبرداری مشخصه‌های فنی و قیمت آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت تایید کالا درج خواهد شد.

از بافندهایی که در روستاهای دور افتاده حضور دارند نیز محصولی خریداری می‌کنید؟

سعی ما همواره بر این است که حتی الامکان فرش را از دست اول تهیه نماییم.

البته با توجه به اینکه فرش دستباف پس از بافت نیاز به سرویس‌هایی همچون شستشو، پرداخت، دارکشی، شیرازه دوزی و … دارد تا در نهایت آماده ارسال به خریدار شود، لذا فروش فرش مستقیم از دست بافندگان در این کسب و کار تقریبا ممکن نیست.

چرا که ما فرش فروخته شده را باید در اسرع وقت به دست خریدار برسانیم.

در حال حاضر بهترین تامین‌کنندگان ما، تولیدکنندگان و تجار عمده فروشی هستند که موجودی سرویس شده از فرش مناطق مختلف ایران را دارند و با توجه به ماهیت عمده فروشی خود با سود به نسبت کمتری فرش‌های خود را در اختیار ما قرار می‌دهند.

از چه طریقی می‌شود از سایت شما فرش خریداری کرد؟ بیتکوین چطور؟

مشتریان ما می توانند با انتخاب ارز ریال از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید نمایند. همچنین مشتریانی که ارز یورو را برای پرداخت انتخاب نموده‌اند می توانند از طریق زیرساخت پیش‌بینی شده با ویزاکارت و مسترکارت و همینطور برای اولین بار در جهان فرش دستباف ایرانی را با پرداخت بیتکوین (رمز ارز) خریداری نمایند.

امتیاز ویژه و تفاوت اصلی سایت شما با دیگر سایت‌های فروش اینرنتی فرش در چیست؟

خریداران در سی‌پرشیا می‌توانند با رویت محتوای دقیق به ویژه عکس‌های با کیفیت از هر محصول (حداقل ۸ نمای استاندارد) شناخت مناسبی از کالا را کسب نمایند.

سی‌پرشیا در حال حاضر به یازده زبان (فارسی، انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی، عربی، چینی، ترکی استانبولی، فرانسوی، روسی، ایتالیایی و ژاپنی) فعال است و کلیه کالاها با دو ارز ریال و یورو قابل خرید می‌باشند.

سی‌پرشیا همیشه سعی بر این داشته که از فناوری‌های روز در ارائه بهتر خدمات بهره برد، بر همین اساس امکان پرو مجازی فرش در محل خریدار به کمک فناوری واقعیت افزوده (AR – Augmented Reality) در سایت و اپلیکیشن موبایل را پیاده‌سازی نموده‌ایم که در نوع خود در این بازار منحصر به فرد است.

از دیگر خدمات ما می‌توان به امکان خرید فرش‌دستباف و تابلو فرش دستباف به صورت اقساطی برای کاربران ایران سی‌پرشیا اشاره نمود که با همکاری یک شرکت سرمایه‌گذار راه‌اندازی گردیده است.

در آینده چه اهدافی را دنبال خواهید کرد؟ ایا برنامه ای جهت حضور در نمایشگاه‌های جهانی و داخلی با برند سی‌پرشیا دارید؟

افزایش تنوع محصولات و همچنین همکاری با بازارگاه‌های بین‌المللی که در منطقه فعال هستند. در زمینه حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی طرح‌هایی داریم که امیدواریم به زودی محقق گردد.

در پایان از مجله کهن بابت فرصتی که در اختیار ما قرار داد، کمال تشکر را دارم.

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×