اخبار نساجی

سیستم توزین بار در حال حرکت در محور ارومیه – مهاباد راه‌اندازی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز:  سیستم توزین بار در حال حرکت (WIM) برای نخستین بار در آذربایجان غربی در کیلومتر ۲ بعد از پلیس راه ارومیه – میاندوآب واقع در محور ارومیه – مهاباد راه اندازی می شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سیستم که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خریداری شده و در حال نصب است، قابلیت اندازه گیری میزان بار ناوگان در حین حرکت با سرعت های مختلف را داراست.

کاوه حبیب پور با بیان اینکه پیش از این برای اندازه گیری بار ناوگان از دستگاه باسکول استفاده می شد، ادامه داد: سیستم جدید در مقایسه با دستگاههای باسکول از سرعت بیشتری برای اندازه گیری برخوردار است که استفاده از آن باعث جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش دقت اندازه گیری شده و از طرفی از این طریق با رانندگانی که نسبت به حمل بار بیش از حد مجاز اقدام کنند، برخورد می شود.

وی یاد آور شد: حمل بار بیش از حد مجاز نه تنها آسیب جدی به آسفالت جاده ها وارد می کند از طرفی احتمال خطر را افزایش داده و باعث می شود رانندگان نتوانند در شرایط اضطراری عکس العمل مناسبی را برای کنترل وسیله نقلیه از خود نشان دهند.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز کلیه پاسگاههای پلیس راه استان به سیستم توزین بار در حال حرکت(WIM) مجهز شوند

مرجع : خبرگزاری مهر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×