اخبار نساجی

سیب، پرتقال و خیار ارزان شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سیب، پرتقال و خیار ارزان شد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران از کاهش شدید قیمت گوجه و توت فرنگی تا سه هفته آینده خبر داد و اعلام کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب، پرتقال و خیار ۲۰ درصد کاهش یافت.

حسین مهاجران در گفتگو با مهر درخصوص نوسان قیمت میوه در بازار اظهار داشت: این موضوع دلایل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به نقش دلالها، توزیع کنندگان میوه جات و حتی افزایش نرخ ارز در بازار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: افزایش نرخ ارز تاثیر شدیدی بر واردات محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه می گذارد.

سیب، پرتقال و خیار ارزان شد

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران ادامه داد: درحال حاضرقیمت سیب، پرتقال و خیار به دلیل اشباع بازار از این محصولات، نسبت به شب عید ۲۰ درصد ارزان تر شده است.

دلالان حاکم بازار موز شدند!

وی در خصوص گرانی موز در بازار گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای کنترل بازار طرحی را در رابطه با کنترل قیمت موز ارائه داده بود که متاسفانه دلالها از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کردند و موزی که باید کیلویی ۱۵۵۰ تومان به فروش برسد را به قیمت ۳۲۰۰ تومان در اختیار میوه فروشان گذاشتند و میوه فروشان هم به قیمت ۳۳۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان آن را به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار استان تهران افزود: این درحالی است که واحدهای ما ۵ سال موز را با رقابت بدون سود توزیع کردند اما متاسفانه هم اکنون توزیع کنندگان هم باید موز را از دلالها خریداری کنند به طوریکه در شرایط فعلی دلالها حاکم بر بازار موز شده اند.

لیموترش کیلویی ۵ هزار تومان

وی در خصوص قیمت لیموترش در بازار گفت: گرانی این محصول به سالهای گذشته بازمی گردد چراکه اگر ما سالهای گذشته (سال ۸۶) با یک برنامه ریزی حساب شده این محصول را خریداری می کردیم، هم اکنون کمبود لیموترش و به تبع آن گرانی این محصول را نداشتیم.

مهاجران اضافه کرد: درحقیقت نخریدن لیموترش در سالهای گذشته موجب شد که کشاورزان در زمینهای خود به جای لیموترش محصول دیگری بکارند و این موجب کمبود این محصول در بازار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم لیموترش در بازار ۵۰۰۰ تومان است و به زودی ارزان نخواهد شد، گفت: این قیمت کاذب لیموترش به کشاورزی مملکت هم آسیب وارد می کند، چون کشاورزان ما برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود، همه زمینهای خود را بدون کار کارشناسی لیموترش می کارند.

کاهش قیمت گوجه فرنگی تا ۱۵ روز آینده

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره باراستان تهران در خصوص گرانی قیمت گوجه فرنگی هم گفت: درحال حاضر قیمت این محصول در بازارکیلویی ۱۳۰۰ تومان است ولی تا ۱۵ روز آینده که گوجه جیرفت بیاید، قیمت آن به کیلویی ۸۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

توت فرنگی ۵ هزار تومان ارزان می‌شود

وی در خصوص گرانی قیمت توت فرنگی در بازارعنوان کرد: تولید کم توت فرنگی موجب گرانی این محصول در بازار شده است اما ظرف ۱۰ الی ۲۰ روز آینده قیمت هرکیلوگرم توت فرنگی از ۱۰۰۰۰ تومان به ۵۰۰۰ تومان خواهد رسید.

مهاجران همچنین درخصوص علت فراوانی برخی از انواع میوه های وارداتی در بازار گفت: وزارت بازرگانی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به دلیل کنترل و تنظیم بازار داخلی در مواقعی اقدام به واردات برخی میوه ها می‌کنند.

وی افزود: مسئولان مربوطه با توجه به اینکه کیفیت محصول وارداتی از محصول داخلی پائین تر است نباید در واردات این میوه ها به کشور زیاده روی کنند، چون ممکن است به تولید داخلی خسارت وارد شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×