اخبار فرش ماشینی

سیاست‌های پولی کشور در جهت حمایت از تولید باشد

 

سیاست‌های پولی کشور در جهت حمایت از تولید باشد

 

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی: حمایت از تولید می‌تواند ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کند و به اشتغالزایی کشور کمک کند.

مهدی یکتا با بیان این که سیاست‌های پولی و بانکی کشور مناسب نیست، افزود: تا زمانی که سیاست‌های پولی و بانکی کشور که از سوی بانک مرکزی تنظیم می‌شود در جهت تشویق سرمایه‌گذاری در تولید نباشد، هیچ یک از بانک‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش از خود نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به این که بانک‌ها تمایل دارند منابع‌شان را بیشتر به سمتی هدایت کنند که بازگشت پول‌شان سریع‌تر باشد و از سود بیشتری برخوردار باشند، افزود: این درحالی است که حمایت از تولید می‌تواند ارزش‌افزوده بالایی ایجاد کند و به اشتغالزایی کشور کمک کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی با تاکید بر این که عملکرد بانک‌ها در حمایت از بخش تولید در سال‌های گذشته چندان مورد قبول نبوده است، به کمبود نقدینگی واحد‌های صنعتی و تولید اشاره کرد و گفت: عدم حمایت بانکی از این بخش‌ها باعث شده است که بخش تولید و صنعت از نبود منابع لازم در رنج باشد و باعث نحیف شدن این بخش شود.

وی با اشاره به آمارهای بانک مرکزی مبنی براین که ۳۴ درصد از منابع بانک‌ها به صنعت اختصاص یافته است، تصریح کرد: چطور ممکن است که ۳۴ درصد از منابع بانک‌ها به بخش صنعت تزریق شده باشد و بخش صنعت با این همه مشکل مواجه باشد؟ در این شرایط به نظر می‌رسد بانک مرکزی باید برای رفع ابهامات، ‌مشخص کند که این منابع در کدام یک از بخش‌های صنعت صرف شده است.

او در ادامه به نرخ سود بالای بانکی اشاره کرد و افزود: از سوی دیگر دریافت وام با نرخ سود ۳۰ درصد برای بخش تولید مقرون به صرفه نیست و باعث ضعیف شدن این بخش می‌شود که نرخ سود بخش تولید باید کاهش یابد.

یکتا معتقد است: اگر این شرایط همچنان ادامه یابد و مشکلات بخش تولید و صنعت مرتفع نشود، این امر باعث ورشکستگی واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×