اخبار نساجی

سیاست‌های ضدتولیدی بورس کالا

 

سیاست‌های ضدتولیدی بورس کالا

مدیرکل دفتر صنایع و نساجی پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با انتقاد شدید از عملکرد بورس کالا گفت: عرضه مواداولیه تولیدکنندگان در بورس کالا به صورت غیرمنطقی و غیرعادلانه انجام می‌شود.

مهندس مهدی اسلام‌پناه با اشاره به بیانیه اخیر انجمنهای نساجی و پوشاک درباره احتمال تعطیلی کارخانه‌ها در صورت ادامه روند تامین نشدن مواداولیه گفت: من نیز این بیانیه را تایید می‌کنم. نمی‌توان در شرایطی که نرخ ارز به شدت نوسان دارد و قیمت ارز پرداختی به تولیدکنندگان دستکم دو برابر شده است و در همین حال دسترسی به مواد اولیه هم مشکل دارد، تولیدکنندگان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: دولت و بانک مرکزی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند، نه این‌که جلوی آنها قرار بگیرند و ارز مرجع را با بیش از دو برابر قیمت به تولیدکنندگان بفروشند.

اسلام‌پناه با اشاره به سوءاستفاده‌های رخ داده در بورس کالا گفت: بورس کالا هر هفته پنج و در برخی هفته‌ها تا ۱۰ درصد قیمتهایش را بالا برده است. مواد پلیمری به صورت ناکافی در بورس عرضه می‌شوند و تولیدکننده هم محکوم به خرید است. کجای این کار سیاست حمایت از تولید است. این کار حرکتی ضدتولیدی محسوب می‌شود و در صورت ادامه آن چراغ کارخانه‌های موجود خاموش می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل دفتر صنایع و نساجی پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتقادهای شدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از عملکرد بورس کالا گفت:‌ مگر بورس کالا چقدر مجموعه بزرگی است که ما نتوانیم از پس آن برآییم.

وی افزود: شرکت بازرگانی پتروشیمی در شرایط کنونی به دنبال صادرات محصولات خود و کسب ارز است که باعث شده تولیدکنندگان با کمبود مواداولیه در داخل مواجه شوند در حالی که صادرات بدون تامین نیاز داخل بی‌معنا است.

اسلام‌پناه افزود:‌ در بازدیدی که چندی پیش از چند کارخانه نساجی در خراسان رضوی داشتم مشاهده کردم که کارخانه‌ها همگی آماده به کار بودند اما به دلیل نداشتن مواد اولیه فعالیت آنها متوقف مانده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×