اخبار نساجی

سیاستگذاری، وظیفه عمده وزارت صنعت در سال تولید ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تهران – معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاستگذاری، مدیریت تامین مواداولیه و اقلام مناسب و مدیریت واردات را از جمله وظایف مهم این وزارتخانه درسال ‘تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ‘ عنوان کرد.

‘ محسن صالحی نیا ‘ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا عنوان کرد : پیگیری تامین منابع نقدینگی مورد نیاز و روش ها و برنامه هایی که به ارتقا بهره وری و کاهش هزینه کمک می کند از دیگر نقش هایی است که وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سال تولید ملی برعهده دارد.

وی همچنین بر حمایت همه جانبه از تولیدات صنعتی کشور که براساس آن اصل رقابت پذیری توسط بنگاه های تولیدی ، مراکز خدمات مهندسی صورت می گیرد تاکید کرد و گفت:اجرای پروژه تامین کالاهای اساسی و ضروری و مورد نیاز باید در سال تولید ملی مورد توجه قرار گیرد.

از نظر معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت برای اجرای اهداف نامگذاری سال ‘تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی ‘ باید چهار محور اساسی در برنامه ها لحاظ شود.

وی گفت: نخست آنکه باید دستگاه های سیاستگذار اعم از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های مرتبط با بخش تولید که وظایف قانونی و یا سیاست گذاری را برعهده دارند دارند به طور جد یا حداکثر ظرفیت تولید در سال جاری کار کنند .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صالحی نیا ادامه داد: از سویی انتظار می رود بنگاه های تولیدی و شرکت ها فعالیت های تولیدی و وظایف خود را با افزایش کیفی ، افزایش بهره وری با روش های مدرن در ارتباط با تولید با کیفیت بالا وحداقل قیمت تمام شده انجام دهند که این امر به موازات حمایت از تولید خواهد بود.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان این جمله که دراین میان مصرف کنندگان به عنوان آحاد جامعه و مهمترین حامیان تولید می تواند با استفاده از آنچه در قالب تولیدات ملی عرضه می شود به این چرخه یاری رسانند ، افزود: مردم با مصرف تولیدات داخلی با شرایط مناسب ، موجب رونق تولید داخلی می شوند .

این مقام مسئول گفت : ما مطمئن هستیم که مردم کشورمان در وهله نخست از کالای تولید داخل با کیفیت بالا و با شرایط مناسب حمایت می کنند .

صالحی نیا نقش رسانه ها را درفرهنگ سازی برای مصرف تولیدات داخلی مورد تاکید قرارداد و گفت : هرچه به سمت استفاده از تولیدات وطنی حرکت کنیم ، به رونق اقتصاد و صنعت کشور بیش از بیش افزوده ایم .

محور چهارم به عنوان ضرورت های پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در سال تولید ملی از نگاه معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت آن است که تمام دستگاه های اجرایی مرتبط ، موسسات اعتباری تامین کننده ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های ذیربط با تلاش مضاعف از بخش تولید حمایت کرده و از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند .

وی ابرازامیدواری کرد تا با وضع قوانین و مقررات در ارتباط با سال تولید ملی و اجرای مقررات قبلی در سرفصل بودجه بسیاری از روش های سیاستی تدوین و به مرحله اجرا و ابلاغ برسد تا بتوان الگوی مناسبی را برای امسال داشت .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×