اخبار نساجی

سومین پرواز هما در آسمان فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سازمان خصوصی سازی برای بار سوم بلوک ۵۰ درصد بعلاوه یک سهمی هواپیمایی ایران معادل ۱۹۵ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۲۵۱ سهم را با همان قیمت پایه و شرایط قبلی برای سومین بار روز ۲۵ اردیبهشت روی میز فرابورس می گذارد.

سنا، در آخرین اعلام سازمان خصوصی سازی ۷۳ هزار و ۷۱۱ ریال به عنوان قیمت پایه هر سهم، و ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۴۶۱ ریال هم به عنوان قیمت کل پایه سهام قابل واگذاری درج شده است و خریدار باید ۲۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد در مدت ۲۰ روز کاری و بقیه را به صورت قسطی در مدت ۸ سال پرداخت کند.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده هم ۴۳۲ میلیارد و ۳ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۱۴ ریال است.

وزارت راه و شهرسازی با ۷۰ درصد و شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت با ۳۰ درصد، سهامداران این شرکت هستند.

سرمایه هما ۳۹۰ میلیارد تومان ثبت شده و ۵ درصد سهام این شرکت برای واگذاری در قالب سهام ترجیحی درنظر گرفته شده است.

همه متقاضیان خرید این شرکت تا ۵ اردیبهشت فرصت دارند با توجه به قیمت پایه سهم برای ارسال درخواست خرید سهام و مدارک لازم در خصوص توان مالی و فنی به سازمان خصوصی سازی اقدام کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سومین عرضه هواپیمایی هما در حالی صورت می گیرد که ۵۵ درصد سهام این غول هواپیمایی کشور برای نخستین بار در ۲۹ شهریور سال ۹۰ در فرابورس عرضه شد که به علت نبود خریدار، عرضه آن با شکست مواجه شد و سازمان خصوصی سازی تصمیم گرفت با تغییر شرایط واگذاری، سهام این شرکت را برای دومین بار در روز ۲۶ دی در فرابورس عرضه کند.

قرار شد با کاهش درصد سهام قابل عرضه، هما در قالب بلوک ۵۰ درصد به اضافه یک سهمی واگذار شود، اما دومین عرضه هواپیمایی هما نیز به دلیل نبود خریدار، مهر ناکامی برخود گرفت.

سازمان خصوصی سازی امیدوار است امسال سهام غول هواپیمایی ایران به بخش خصوصی واگذار شود تا طلسم ناکامی های فروش سهام این شرکت شکسته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×