اخبار فرش ماشینی

سومین دوره نمایشگاه فرش قطر در سکوت مطلق خبری بکار خود پایان داد

 

سومین دوره نمایشگاه فرش قطر

سومین دوره نمایشگاه بین المللی فرش قطر (QCarpet 2013) روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه به کار خود پایان داد. سومین نمایشگاه فرش قطر امسال در هفت روز از تاریخ ۱۳ فروردین در دوحه در حالی به ارایه فرشهای برخی از تولیدکنندگان و تجار فرش دستباف و ماشینی پرداخت که کمترین بازتابی در داخل کشور نیافت.

به غیر از اطلاعات مربوط به ثبت نام در سایت شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس، تنها خبر منتشره اطلاعیه کوتاه و مختصری آن شرکت بود که اتاق بازرگانی اراک آن را روی خروجی سایت خود قرار داده بود.

بر اساس این اطلاعیه که در نخستین روزهای دی ماه سال گذشته (۹۱) صادر شده بود شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس به علاقمندان تا ۳۰ دیماه ۹۱ مهلت داده بود تا برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند.

سومین دوره نمایشگاه فرش قطر

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این نمایشگاه ها از سوی شرکت قطری المرایا (Maraya) تدارک دیده شده و در اولین دوره با اطلاع رسانی و دعوت سفارت ایران در دوحه، با همکاری اتحادیه سراسری فرش دستباف روستایی از ۲۱ تا ۲۴ اسفند ماه سال ۸۹ به مدت چهار روزبرگزار شد. این نمایشگاه با حضور ۱۴۴ نفر غرفه دار ایرانی، یک غرفه دار هندی و غرفه دار دیگری از سوریه بین المللی شد.

سومین دوره نمایشگاه فرش قطر

دومین دوره این نمایشگاه ها سال گذشته از ۲۷ فروردین ماه ۹۱ به مدت شش روز در دوحه برگزار شد. در این دوره ۲۱۰ غرفه گذار ایرانی در غرفه هایی فرش های دستباف و ماشینی خود را عرضه کردند. این غرفه ها بر اساس خبر خبرگزاری سازمان معدن و تجارت ۴۵ عدد، بر اساس مصاحبه سفیر ایران در قطر ۲۷ عدد و بر اساس اظهارات علیخانی رئیس مرکر ملی فرش ایران ۴۸ عدد بودند که این اختلاف آماری خود محل تامل است.
در این دوره جمعا ۱۰۰ غرفه، تولیداتی را از کشورهای ایران، مصر، سوریه، هند، افغانستان، پاکستان، تبت و چین در هر دو بخش فرش های دستباف و ماشینی به نمایش گذاردند.

سومین دوره نمایشگاه فرش قطر

سومین دوره این نمایشگاه با بیش از ۱۰۰ غرفه از کشورهای ایران، کویت، سوریه، ترکیه، هند، افغانستان، پاکستان، تبت و چین در دوحه برگزار گردید.

کمال سجادیان از شرکت اطلس شیراز که نمایندگی برگزاری نمایشگاه در بخش ایرانی را بر عهده داشته در گفتگو با سایت اطلاع رسانی فرش ایران قول داد تا گزارشی از این نمایشگاه را به همراه تصاویری از آن در اختیار کارپتور قرار دهد.

یکی از کاربران سایت که خواست اسمش محفوظ بماند در پیامی ضمن گلایه از سکوت غیر قابل انتظار خبری در این زمینه، از عدم توفیق این نمایشگاه در سال جاری و زیان شرکت کنندگان خبر داد.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×