اخبار فرش ماشینی

سومین جشنواره فرش خراسان شمالی در بجنورد‏‎ ‎آغاز شد‎

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سومین جشنواره فرش دستباف خراسان‎ ‎شمالی صبح شنبه در روستای “یکه سعود” شهرستان بجنورد آغاز شد‎. ‎رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی هدف از برگزاری این جشنواره را بررسی مشکلات فرش‎ ‎دستباف، اجماع فرشبافان برای تهیه نقشه و قدردانی از دست اندرکاران این صنعت اعلام‎ ‎کرد‎. “‎محمدرضا کفاشی” اظهار داشت: هم اکنون در خراسان شمالی ۱۸ هزار بافنده فرش‎ ‎فعالیت دارد که ۱۱ هزار نفر از این تعداد دارای کارت شناسایی هستند‎.
‎وی همچنین‎ ‎گفت: با اجرای طرح بیمه قالیبافان در این استان، حدود یکهزار بافنده فرش دستباف زیر‎ ‎پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند‎.

‎رییس سازمان بازرگانی خراسان شمالی از‎ ‎تهیه نقشه فرش دستباف استان در سال جاری خبر داد و افزود: با تهیه نقشه فرش دستباف،‎ ‎از این پس تولید کنندگان فرش در موزه ملی ایران دارای فرش با نشان استانی خواهند‎ ‎بود‎.
‎کفاشی با اشاره به اینکه تهیه نقشه فرش استان موجب صدور فرش به بازارهای‎ ‎جهانی با نشان استانی می شود، گفت: این امر همچنین موجب مراجعه بیشتر مشتریان به‎ ‎بافندگان استانی خواهد شد‎.
‎وی استعداد ظرفیت تولید فرش دستباف در خراسان شمالی‎ ‎در سال را ۲۰۰ هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: هم اکنون سالانه ۱۲۰ هزار متر مربع‏‎ ‎فرش در استان تولید می شود‎.
‎وی میزان فرش دستباف صادراتی استان به خارج از کشور‎ ‎در سال گذشته را هفت هزارمتر مربع اعلام کرد و گفت: ۶۰ درصد از این صادرات به کشور‎ ‎ژاپن صادر شده است‎.

‎این مسوول اظهارداشت: سازمان بازرگانی استان برای حمایت از‎ ‎تولید فرش دستباف و رفع مشکل نقدینگی تولیدکنندگان، شرایط اخذ تسهیلات بانکی تا سقف‎ ۳۰ ‎میلیون ریال را از محل بنگاه های زودبازده فراهم کرده است‎.
‎رییس سازمان‎ ‎بازرگانی خراسان شمالی ایجاد نمایشگاه دایمی فرش دستباف و مقدمات حضور دست‎ ‎اندرکاران فرش دستباف استان در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی را از از‎ ‎برنامه های اصلی این سازمان در سال جاری اعلام کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×