اخبار فرش ماشینی

سود تولید پوشاک در جیب دلالان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو هیات موسس انجمن صنایع پوشاک با بیان این که نظام بازار پوشاک کشور سنتی و با محوریت بنکداری است، گفت: بخش اعظم سود پوشاک نصیب دلالان می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، رضاییان امروز – چهارشنبه – در مراسم کلنگ زنی نخستین شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در جنوب استان تهران با اشاره به بازار ۴۶۰ میلیارد دلاری مصرف بین المللی پوشاک در سال ۲۰۱۳ اظهار کرد: از این بازار حدود ۱۷۷ میلیارد دلار در اختیار کشور چین و ۷۰ میلیارد دلار آن نیز مربوط به چهار کشور در حال توسعه بنگلادش، ویتنام، هند و ترکیه است.

وی با بیان این که کشور ترکیه توانسته درآمد ارزی ۱۵.۵ میلیارد دلاری از صادرات پوشاک برای خود ایجاد کند، ادامه داد: این کشور علاوه بر آن با تولید پوشاک مورد نیاز داخلی خود و به تبع آن حذف واردات توانسته به اندازه صادرات خود نیز سودآوری ارزی داشته باشد.

عضو هیات موسس انجمن صنایع پوشاک با اشاره به سهم یک درصدی ایران از مصرف پوشاک دنیا گفت: این در حالی است ما نه تنها سهمی از صادرات نداریم، بلکه ۶۰ درصد از نیاز داخلی ما توسط پوشاک قاچاق تامین می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رضاییان با انتقاد از صنعتی نبودن تولید پوشاک در کشور اظهار کرد: ۹۵ درصد از تولید پوشاک در داخل کشور به شکل کارگاهی و تولید خانگی است و بدون تغذیه واحد ها از طریق ایجاد صنایع، طراحی و مد و توسعه صنایع کوچک و متوسط راه به جایی نمی بریم.

وی با بیان این که بازار پوشاک ایران مبتنی بر تجارب سنتی با محوریت بنکداری است، ادامه داد: همین امر سبب می شود تا بخش اعظم ارزش افزوده تولید پوشاک در این کشور نصیب دلالان شود.

عضو هیات موسس انجمن صنایع پوشاک همچنین با ابراز خوشحالی از ایجاد شهرک صنعتی پوشاک در تهران تصریح کرد: این شهرک باید منطقه ویژه اقتصادی باشد تا تولید کنندگان بتوانند به راحتی مواد اولیه خود را تامین کنند.

رضاییان تصریح کرد: پیشنهاد ما این است به جای واگذاری زمین در شهرک صنعتی، سالن های ساخته شده با رعایت استاندارد های جهانی در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و امیدواریم با تجمیع واحد های صنعتی در یک شهرک توان صنعت تولید کشور را مضاعف کنیم و این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم در هر شهر ۸۰ هزار شغل در صنعت پوشاک ایجاد کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×