اخبار فرش ماشینی

سه خبرخوش احمدی نژاد به صادرکنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در روز ملی صادرات با حضور رییس جمهور ۵۰ صادرکننده نمونه تندیس طلایی گرفتندگروه بازرگانی- دیروز همزمان با روز ملی صادرات ۵۰ صادرکننده نمونه کشور با حضور رییس جمهور، وزیر بازرگانی، رییس سازمان توسعه تجارت، روسای اتاق های بازرگانی ایران و تهران و صدها تن از .فعالان اقتصادی کشور معرفی شدند
اعلام سه خبر خوش از سوی رییس جمهور به صادرکنندگان، تا حدودی رنگ و بوی جشن صادراتی را به این مراسم داده بود . محمود احمدی نژاد در این مراسم از پرداخت تسهیلات ۵ میلیارد دلاری، تعویق یک ساله اجرای مالیات بر ارزش افزوده و به روزرسانی اعطای جوایز صادراتی به صادرکنندگان خبر داد که این ۳ هدیه با تشویق های پیاپی حضار صادرکننده همراه بود.
رییس جمهور گفت: پرداخت به روز جوایز صادراتی پس از اخذ مدارک از گمرک و تحویل به سازمان توسعه تجارت باید به اخذ جایزه صادراتی منجر شود. وی با ابراز امیدواری از برابری رقم واردات و صادرات کشور اظهار داشت: همانگونه که از رقم ۷ میلیارد به ۲۱ میلیارد دلار رسیدیم این قابلیت در کشور وجود دارد که به صادرات ۵۰ میلیارد دلاری برسیم.

مسعود میرکاظمی، وزیر بازرگانی نیز به تشریح راهبرد ملی توسعه مبتنی بر صادرات پرداخت و بیان کرد: در تدوین برنامه پنجم توسعه کارگروهی ویژه برای توسعه صادرات با هدف تطابق محورهای توسعه مبتنی بر صادرات شکل گرفته است.  وزیر بازرگانی حل مشکلات بانکی به ویژه در بخش توسعه صادرات را از ضروریات دانست و افزود: ایجاد اشتغال در کشور در سایه حمایت از تولید امکانپذیر است و این امر رفاه کشور در سایه صادرات را به دنبال دارد.
در این مراسم مهدی غضنفری با بیان اینکه توطئه طراحان تحریم ها با وجود صادرات ۲۰میلیارد دلاری شکست خورد؛ خاطرنشان کرد: باید تلاش ها در جهت رشد صادرات غیرنفتی برای رسیدن به رتبه اول منطقه تا سال ۱۴۰۴ باشد. رییس سازمان توسعه تجارت در ادامه با ابراز نگرانی از سهم ۴۵صدم درصدی کشورمان از کل صادرات دنیا، افزود: با فرض وجود ۱۰۰ کشور صادرکننده سهم ایران باید یک درصد باشد. ایران سهم طبیعی خود از کل صادرات دنیا را کسب نکرده و این در حالی است که این رقم با احتساب صادرات نفت است. به گفته غضنفری، در سال جاری از میان ۵۰ شرکت انتخاب شده ۴۴ شرکت خصوصی اند ۳۴ واحد از بخش صنعت، ۱۱ واحد از بخش کشاورزی و پنج واحد از بخش خدمات انتخاب شده اند.  در ادامه یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه صادرات و واردات هیچ تقابلی با یکدیگر ندارد، اما این تقابل در کشور ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: واردات و صادرات از یک جنس است و در طول یکدیگر قرار دارند نه در مقابل یکدیگر. وی ابراز عقیده کرد: نباید برای رشد منحنی صادرات، واردات را فدای آن کنیم ،زیرا که با صفر شدن رقم واردات، رکود، بیکاری و عدم نشاط اقتصادی پدید می آید. رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در پیش نویس برنامه پنجم توسعه بسیار کم به صادرات و تجارت پرداخته شده تاکید کرد: ضروری است تا دیپلماسی کشورمان در جهت ارزشگذاری و حمایت از صادرات شکل گیرد.

در ادامه مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات، محمد رحمانی نیا، دبیرکل اتاق تعاون خاطرنشان کرد: توسعه و جهش صادراتی بدون رقابتی کردن فضای اقتصادی کشور محقق نخواهد شد.  رحمانی نیا گفت: یکی از چالش های مهم حوزه صادرات آن است که مزیت های اقتصادی در محیط غیرشفاف آشکار نمی شود، بنابراین آنچه بر دوش دولت ها سنگینی می کند از بین بردن موانع صادراتی برای دست یابی به مزیت نسبی در سایه اقتصاد رقابتی است. همچنین محمدرضا انصاری، رییس اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی با بیان اینکه در کل دنیا سالانه ۳۶۰میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی انجام می شود، افزود: سهم ایران از این تجارت دومیلیارد دلار است که تنها ۵صدم درصد را شامل می شود. وی تاکید کرد: ظرفیت واقعی خدمات فنی و مهندسی در کشورمان، ۱۰میلیارد دلار است که برای دستیابی به این رقم باید بسترسازی های لازم انجام شود.
گفتنی است که رییس جمهور به دلیل سفر به عسلویه برای افتتاح فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی نتوانست از تمامی صادرکنندگان تقدیر کند و ادامه مراسم به وزیر بازرگانی سپرده شد.

در جشن صادراتی امسال بسیاری از بخش ها و دسته های مختلف صنعتی نماینده ای نداشتند.
اسامی ۵۰ صادرکننده نمونه سال ۱۳۸۷ به این شرح است: شرکت کیسون، کفش پیام، شیرین عسل، خاک طلایی طوس، ایران گلاب، ایران خودرو، تولی پرس، سینا کاشی، بازرگانی شفیع، پالایش قطران، دنا رهساز، رز پلیمر، صادراتی صنایع شیر ایران، کالسیمین، کناف ایران، مجتمع خدماتی ماموت تهران، ایران دوستان، برفاب، پاسارگاد تورز، چینی بهداشتی گلسار، حاج کاظمیان، ریشمک، سایپا دیزل، شیراز پوپلین، شیل گستر، صانیر، صنایع لاستیک یزد، کابل های مخابراتی شهید قندی، کاشفان کویر، ماشین رول، یاتااکسپرس، آلومینیوم ایران، ایران دوچرخ، بازرگانی جلالی، بلور کاوه، بهپروان مشکال بم، پاکنام، پویندگان راه سعادت، تولیدی روی بندرعباس، تولید رنگ الوان، چرم شاهگلی، زر ماکارون، صنایع شیمیایی سینا، فرش پرنیان، گل مروارید سفید، بازرگانی برادران محمدی و موکت ظریف مصور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×