اخبار نساجی

سهم ۸۰ درصدی واردات در بازار کیف مدارس

 

سهم 80 درصدی واردات در بازار کیف مدارس

عضو انجمن صنایع چرم با اشاره به این‌که بیش از ۸۰ درصد بازار کیف مدارس کشور در انحصار محصولات وارداتی است، گفت: تولیدکنندگان به دلیل پایین بودن تنوع محصولاتشان در بازار کیف مدارس از رقبای خارجی عقب مانده‌اند.

جواد حسینی‌خواه با اشاره به این‌که تولیدکنندگان کیف مدارس در کشور به صورت فصلی کار می‌کنند، افزود: تولید کیف مدرسه کار پیچیده‌ای نیست و در این بین تنها ظاهر و جلوه محصول اهمیت زیادی دارد که متاسفانه در این زمینه تولیدکنندگان داخلی از رقبای خارجی عقب افتاده‌اند.

او با اشاره به این‌که کیفهای وارداتی به دلیل ظاهر خوش آب و رنگشان در بازار خریداران بیشتری دارند، افزود: در حال حاضر چین سهمی بیش از ۹۵ درصد در بازار کیفهای وارداتی ایران دارد.

حسینی‌خواه با بیان این‌که در بازار کشور رقابت شدیدی بین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کیفهای خارجی وجود دارد، افزود: کیفهای وارداتی تنوع زیادی در مدل دارند و به همین دلیل توانسته‌اند موفق‌تر از کیفهای تولید داخل در بازار کشور باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: کیفهای مدرسه وارداتی معمولا در ماه دوم سال از تولیدکنندگان خارجی خریداری شده و در ماههای چهارم و پنجم وارد کشور شده و در ماه ششم در بازار توزیع می شوند.

این عضو انجمن صنایع چرم خاطرنشان کرد: بیشتر مواد اولیه تولید کیف مدرسه در کشور از چین وارد می‌شود. البته نمونه‌های ایرانی آن‌ هم وجود دارد.

به گفته وی این احتمال وجود دارد که امسال با توجه به افزایش نرخ ارز واردات کیفهای مدرسه به کشور کاهش یافته و تولیدکنندگان داخلی بتوانند سهم خود را در بازار این محصول افزایش دهند.

او تعداد تولیدکنندگان کیف مدرسه در کشور را نامشخص توصیف کرد و افزود: تولیدکنندگان بزرگ کیف مدرسه در کشور در تهران و کرج فعالند. هرچند در شهرهایی مانند همدان و مشهد نیز تولیدکنندگانی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×