اخبار فرش ماشینی

سهم ۲۰ درصدی فرش قم از صادرات به بازارهای جهانی

 

 

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم گفت: ارزش تجارت جهانی فرش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که از این میزان ۳۲۳ میلیون دلار متعلق به فرش ایرانی است و ۲۰ درصد از صادرات فرش کشور سهم تولیدکنندگان قم است.

سید ابراهیم صحفی با اشاره به اینکه در استان قم ۶۲ اتحادیه در قالب ۹۸۷ رسته شغلی در حال فعالیت هستند اظهار داشت: در مجموع ۴۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه در استان در حال فعالیت هستند.

رئیس اتحادیه بنکداران استان قم با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از اعضای اصناف مدرک تحصیلی زیردیپلم دارند تصریح کرد: کمتر از ۵ درصد اعضای اصناف استان دارای مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم از راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار روزانه اصناف خبر داد و گفت: راه‌اندازی دانشگاه علمی و کاربردی اصناف و مرکز سنجش مهارتی واحدهای صنفی از دیگر پیشنهاداتی است که در دست بررسی قرار دارد. 

به گفته وی، پیچیدگی بوروکراسی اداری اداره کل آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موانع در مسیر راه‌اندازی مدرسه کسب‌وکار روزانه اصناف است.

صحفی با اشاره به اقدامات اتاق اصناف استان در مسیر تحقق طرح‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۴ اتحادیه فرش دست‌باف، سوهان و حلوایی، مبلمان و درودگران و عمده‌فروشان و بنکداران مواد غذایی و بهداشتی برای پایش و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم با اشاره به وضعیت کلی قالی دستباف استان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ تولیدکننده، ۴۰ هزار بافنده و ۹۰ صادرکننده در قم فعالیت دارند که هزینه تمام‌شده بالا، مواد اولیه گران‌قیمت، تسهیلات با نرخ سود بالا، بازاریابی بین‌المللی ضعیف و ضعف در تجارت الکترونیک از عمده‌ترین موانع پیش روی این صنعت است.

وی اظهار داشت: ارزش تجارت جهانی فرش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است که از این میزان ۳۲۳ میلیون دلار متعلق به فرش ایرانی است، همچنین ۲۰ درصد از صادرات فرش کشور از آن استان قم است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×