اخبار نساجی

سهم «بالاست» از پروژه های راه آهن کشور به ۵۰ درصد رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تین نیوز: با اعلام برنده شدن شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) در مناقصات بازسازی و نوسازی خطوط ریلی محورهای جنوب و کرمان به میزان ۱۴۰ کیلومتر، این شرکت وارد عرصه جدیدی از صنعت حمل و نقل ریلی پس از اجرای موفق روسازی ۱۰۵ کیلومتر از محورهای راه آهن غرب کشور (اراک – ملایر) شد.

مدیر عامل شرکت بالاست ضمن اعلام این خبر افزود: مدت اجرای پروژه دو سال و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این دو پروژه مجموعا ۱۴ میلیون یورو به شکل ارزی و ۵۱۰ میلیارد به شکل ریالی است.

کامران سعیدی‌کیا در ادامه عنوان کرد: هدف‌گذاری مناسبی توسط این شرکت جهت ورود به پروژه های ریلی همسو با افق سال ۱۴۰۴ و همچنین لزوم بازسازی و نوسازی خطوط ریلی موجود طی برنامه‌های راه آهن ج.ا.ا صورت گرفته است.
این مقام مسوول با بیان اینکه شرکت در مناقصات اخیر موجبات اخذ ۵۰ درصد پروژه های بازسازی و نوسازی راه‌آهن ج.ا.ا در سال جاری را برای «بالاست» به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: ادامه اجرای پروژه‌های یادشده شرکت ناگزیر به تجهیز و تکمیل ناوگان ماشین‌آلات تخصصی روسازی ریلی است، تا بتواند با توان بیشتر در پروژه‌های آتی کشور اقدام کند.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن، در مناقصه‌ای که بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد، برنده پروژه بازسازی و نوسازی ۶۰ کیلومتر راه‌آهن جنوب با حجم سرمایه‌گذاری ۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۵۱۱ یورو در بخش ارزی و در بخش ریالی به مبلغ ۲۱۷ میلیارد و ۷۱۱ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۶۹ ریال شده است.
علاوه بر این بازسازی و نوسازی خط راه‌آهن کرمان به طول ۸۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه‌های راه‌آهن ج.ا.ا بوده که اجرای آن به عهده شرکت بالاست است.

حجم سرمایه‌گذاری این پروژه در بخش ارزی بالغ بر ۸ میلیون و ۶۰ هزار و ۹۶۰ یورو و در بخش ریالی نیز به مبلغ ۲۸۹ میلیارد و ۷۹۹ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۷۲۵ ریال است.
یادآور می‌شود که بالاست سود هر سهم پس از کسر مالیات خود در بودجه سال مالی ۹۱ را با ۳۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته به طور خالص مبلغ ۲۲۵ تومان و ۷ ریال پیش‌بینی کرده، به گونه‌ای که دستیابی به این رقم با توجه به افزایش سودآوری‌های این شرکت از محل خدمات پیمانکاری، دور از ذهن نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×