اخبار نساجی

سهام عدالت کارگران کماکان در ابهام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه اجرای کارت خرید به رونق تولیدات داخلی کمک می کند، گفت: وعده مسئولان در خصوص سهام عدالت تا کنون عملی نشده است.

اولیا علی بیگی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، با اشاره به واگذاری کارت خرید اعتباری کارگران اظهارداشت: متولی اجرای این موضوع وزارت صنعت،معدن و تجارت است اما به دلیل عدم همراهی مناسب وزارت اقتصاد به طور مستقیم در این رابطه برای کارگران اقدام کند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات اجرای این طرح عدم همراهی بانک های عامل بود که در حال حاضر نیز در این خصوص همکاری نکردند.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳۰ هزار کارت به کارگران با اولویت واگذار شده تصریح کرد: در سال جدید با همکاری دیگر نهادهای پولی و بانک ها می توان امیدوار بود که قشرهای کارگری از این طرح حمایتی و تشویقی که در راستای حمایت از تولید ملی و کار ایرانی است عملیاتی شود.

علی بیگی در پاسخ به این سوال که آیا این کارت ها محدویت خرید کالا نیز دارد و استفاده از آن آسان است، بیان داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشکل از سوی کارگران و واحدهایی که از این کارت ها استفاده کردند وجود نداشته است.

این فعال کارگری همچنین در خصوص سهام عدالت کارگران اظهارداشت: این موضوع از سوی نمایندگان کارگری و وزارت تعاون، کار و رفاه در حال پیگیری است و متولی این برنامه وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته علی بیگی، کارگران باید در بحث سهام عدالت در اولویت های اول قرار می گرفتند اما تاکنون این موضوع رخ نداده است و وعده ها داده شده در این راستا از سوی مسئولان عملی نشده است.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر لیست اولیه ثبت نام کارگران از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به ارگان متولی ارائه شده اما خبری از دریافت و واگذاری سهام عدالت نیست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×