اخبار نساجی

سهامداران بانک تات نگران نباشند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

مدیر عامل فرابورس ایران با اشاره به ادغام بانک تات گفت: سهامداران این بانک نگران حق و حقوق خود نباشند زیرا فرابورس به طور جدی پیگیر حقوق آنها است.

مصطفی امید قائمی ـ مدیر عامل شرکت فرابورس ایران ـ در گفت‌‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره سرنوشت سهامداران بانک تات گفت : هنوز تصمیم بانک مرکزی درباره این بانک مشخص نشده است ولی در صورتی که قرار باشد این بانک منحل شود دارایی ها و بدهی های آن به بانک دیگری منتقل خواهد شد، لذا پس از برگزاری مجمع سهامداران پول خود را از بانک دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به احتمال ادغام بانک با موسسه‌های مالی یا تشکیل بانکی جدید گفت: در صورتی که بانک تات با بانک دیگری ادغام شود، سهام آن بانک جدید به جای سهام بانک تات به سهامداران داده می شود.

امید قائمی تاکید کرد:با این حال سهامداران این بانک نگران حق و حقوق خود نباشند، زیرا فرابورس به طور جدی پیگیر حقوق آنها است و دائما در حال تعامل با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف سهامداران خرد این بانک است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در خصوص احتمال ادغام بانک گردشگری گفت:نماد بانک گردشگری در فرابورس جهت ارائه سود سال ۹۰ و ۹۱ متوقف شده و هیچ خبری در خصوص انحلال و اذغام بانک از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.

وی در مورد طراحی شاخص برای فرابورس گفت:برای تعریف شاخص در بازار فرابورس باید تعداد شرکتهای این بازار به بیش از ۲۰۰ شرکت افزایش یابد تا بر اساس فعالیت آنها بتوانیم شاخصی قابل اتکا طراحی کنیم.

وی افزود: ما برای بازار فرابورس شاخصی طراحی کردیم، اما این شاخص هنوز قابل اتکا و واقعی نیست به همین دلیل نمی توان آنرا منتشر کرد.

وی از دلایل عدم واقعی بودن این شاخص را وزن نامتوازن شرکت‌ها در بازار فرابورس به دلیل تعداد پایین شرکت‌ها، عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال حدود ۳۰ درصد بازار فرابورس در اختیار شرکت ارتباطات سیار است به همین دلیل تازمانی که تعداد شرکتهای فرابورسی افزایش نیافته است نمی توانیم اقدام به طراحی شاخص مطمئنی که معیار تصمیم گیری برای سهامداران باشد، بکنیم.

مدیر عامل فرابورس تصریح کرد: باید تعداد شرکتهای فرابورس به حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ شرکت برسد تا با انتخاب ۲۰ تا ۳۰ شرکت با سهام شناور بالا بتوانیم شاخصی را طراحی کنیم به همین دلیل است که در حال حاضر با وجود طراحی شاخص به دلیل قابل اتکا نبودن آن اقدام به انتشارش نمی کنیم.

امید قائمی درباره برنامه های این بازار برای پذیرش شرکتهای جدید و بزرگی مثل همراه اول در سال جاری گفت: برنامه ای برای ورود شرکت های بزرگی مثل همراه اول نداریم اما مثل سال گذشته در تلاشیم تا هفته ای یک بار به طور مرتب پذیرش و عرضه یک نماد را پیگیری کنیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×