اخبار نساجی

سنگ آهن ایران فعلا ۱۰۰ دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سنگ آهن ایران فعلا 100 دلار

 

مبانی قیمت‌گذاری سنگ‌آهن صادراتی ایران اعلام شد

قیمت جهانی، میانگین قیمت سنگ آهن صادراتی ایران و نحوه وصول و هزینه‌ کرد ارز حاصل از این صادرات اعلام شد.
به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به نقل از مهر، محمد برقی معاون بازرگانی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر میانگین قیمت سنگ آهن صادراتی ایران با عیار ۵۹.۶۰ و با شرایط تحویل در بنادر چین، حدود ۱۰۰ دلار است که البته در مقایسه با میانگین قیمت چند ماه گذشته مقداری کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده سنگ آهن صادراتی ایران از معادنی چون گل گهر، چادرملو، سنگ آهن مرکزی و سنگان استخراج و صادر می‌شود، اظهار داشت: کیفیت و عیار سنگ‌ آهن و وجود یا عدم وجود عناصر مزاحم مانند گوگرد و فسفر در آن از عوامل مهم در قیمت‌گذاری این محصول است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برقی تصریح کرد: اواخر سال گذشته مزایده فروش یک میلیون تنی شرکت چادرملو با شرایط تحویل در معدن (EX WORDE) به منظور تامین ارز مورد نیاز برای اجرای پروژ‌ه‌های شرکت برگزار شد. در شرایط تحویل محصول در معدن، تمام هزینه‌های حمل از محل تحویل(معدن) تا مقصد (بنادر چین) و همچنین هزینه‌های بارگیری، افت و پرت بار و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از زمان پرداخت مبلغ مزایده تا دریافت وجه از خریداران در چین، از قیمت CFR بنادر چین (قیمت فروش) کسر می‌شود.

معاون بازرگانی مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه مزایده یک میلیون تنی صادرات این شرکت با شرایط تحویل در معدن برگزار شده، تمام هزینه‌های یاد شده از قیمت فروش کسر می‌شود. به این ترتیب و با توجه به وجود عنصر مزاحم فسفر در سنگ آهن صادراتی این شرکت، قیمت فروش کشف شده در مزایده یک میلیون تنی صادرات این شرکت از قیمت جهانی این محصول کمتر نبوده است.

برقی در پاسخ به اینکه صادرکنندگان سنگ آهن به چه دلیل ارز حاصل از این صادرات را در خارج از کشور دریافت می‌کنند؟ اظهار کرد: با توجه به تحریم مشکلاتی در نقل و انتقال ارز به خارج از کشور وجود دارد، بنابراین شرکتهای بزرگ صادراتی تمام یا بخشی از ارز صادراتی خود را در خارج از کشور و در کشورهای مدنظر دریافت می‌کنند تا با استفاده از آن قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز برای ادامه تولید و اجرای طرح های توسعه‌ای را خریداری و وارد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چادرملو شرکتی بورسی و خصوصی است که تمام مراحل برگزاری مزایده و فروش سنگ آهن تولیدی آن توسط هیات مدیره که نمایندگان ذی نفعان، سهامداران و مالکان هستند، کنترل می‌شود. این به آن معنا است که منابع حاصل از صادرات متعلق به مالکان و سهامداران خصوصی بوده و سعی می‌شود صادرات به بالاترین قیمت ممکن صورت گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×