مد و پوشاک

سند راهبردی پوشاک، به مد و طراحی توجه ویژه ای دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

تحریم های اقتصادی اساسا تاثیری بر این موضوع نداشت که ما به کارها و وظایفی که بر دوش داریم نپردازیم و منتظر بمانیم و بهانه بگیریم تا تحریم ها برداشته شوند. رفع تحریم ها می تواند روابط نساجی کشورمان با دنیا را بیش از گذشته افزایش دهد.

گلنار نصرالهی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار موج بعد از بیان جملات فوق در مورد تحریم ها و تاثیر آن بر صنعت نساجی کشورمان گفت: وقتی تحریم های اقتصادی بر علیه ایران برداشته شود کار ما تسهیل می یابد اما ما در بخش صنعت نساجی کشورمان به هیچ وجه منتظر این نمانده ایم که ببینیم چه زمانی تحریم ها برداشته می شود یا چه زمانی تحریم خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: ما برنامه های حمایتی در صنعت نساجی را در روزهای اوج تحریم هم داشته ایم و با رفع تحریم ها تنها شاهد تسهیل در امور و ارتباط بیشتری با دنیا خواهیم بود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما اقداماتی در برنامه های جاری خودمان در وزارت خانه برای حمایت از صنایع نساجی داشته ایم برنامه هایی که مانند اختصاص ارز متقاضی به کالاهایی که در داخل کشورمان تولید می کنیم. برای مثال ما ارز انواع نخ هایی که در داخل کشورمان تولید می کنیم را ارز متقاضی قرار دادیم و با این کار به تولید داخلی در بخش نساجی کشورمان کمکی کردیم که در بلند مدت شاهد تاثیراتی از این کنش بوده ایم.

نصرالهی در ادامه به خبرنگار حوزه صنعت و معدن موج گفت: صنعت نساجی هم مانند دیگر صنایع جمهوری اسلامی ایران طی سالهای تحریم و فشار اقتصادی تحت تاثیر رکود قرار گرفت که خوشبختانه اخیرا وضعیت قدری بهتر شده و بازارمان هم تکان کوچکی خورده است. شاید یکی از دلایل این تکان در صنعت نساجی این باشد که ما ارز آن دسته از مایحتاج نساجی که خودمان در داخل تولید می کردیم را شامل ارز متقاضی کردیم.مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرات ما در هفت ماه گذشته چیزی حدود ۴۸۰ میلیون دلار بوده است که این رقم در حدود همان رقم صادرات سال گذشته می باشد و همچنان بالاتر از سال ۹۳ نرفته است. البته باید گفت که روند صادرات نساجی ما از ابتدای سال ۹۴ کمی کاهشی بوده که این روند آرام آرام در حال تمام شدن است و وضعیت رو به بهبود است.

وی افزود: در ابتدای سال جاری آن دسته از ردیف تعرفه های بعضی از کالا هایی که مشابه بودند و امکان داشت ردیف تعرفه هایشان جابجا بشود و با حقوق گمرکی مناسب وارد نشوند را یکسان کردیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نصرالهی تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر ما در بخش صنعت نساجی کشور نگارش سند راهبردی صنعت نساجی است که در راستا و ضمیمه ای به سند راهبردی صنعت کشورمان است.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه بخش پوشاک یکی دیگر از کارهایی است که می خواهیم انجام دهیم. برای صنعت پوشاکمان با کمک انجمن ها و تشکل های ذی ربط در حال نگارش سند راهبردی هستیم که در آن بحثهایی مانند گسترش واحد های تولیدی در صنعت پوشاک را مد نظر قرار داده ایم. سند راهبردی پوشاک، به مد و طراحی توجه ویژه ای دارد که برای تحقق آن نیز یک سری الزامات پیش بینی شده و امیدواریم به بهترین شکل تحقق پیدا کند.

وی در ادامه افزود: صنعت نساجی تا حدودی در بعضی از بخش ها مانند تولید موکت ها و همچنین روکش صندلی های خودرو به صنعت خودروسازی کشورمان وابسته است که قطعا اگر صنعت خودرو سازی رونق بگیرد صنعت ما نیز در برخی از بخش ها تا حدودی تحت تاثیر حرکت در صنعت خودروسازی حرکت خواهد کرد.

نصرالهی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که صنعت نساجی کشور را با مشکل روبرو خواهد کرد واردات غیر رسمی و بدون کیفیت کالاهای نساجی ارزان قیمت به کشور است که این صنعت را مورد فشار قرار می دهد امیدواریم با نظارتی دقیق جلوی این موارد هرچه زودتر گرفته شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×