اخبار نساجی

سقف نرخ سود تسهیلات بانکی ۲۲ درصد تصویب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سقف نرخ سود تسهیلات بانکی 22 درصد تصویب شد

    شورای پول و اعتبار ضمن تایید نرخ‌های تفاهمی بانک‌ها در اردیبهشت‌ماه سال جاری پیرامون نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی، نرخ سود تسهیلات عقود غیر مشارکتی را به میزان حداکثر ۲۲ درصد تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از آن که با تفاهم بین مدیران بانک‌ها و تایید بانک مرکزی رقابت تنگاتنگی دریافت سود سپرده به پایان رسید و نرخ‌های جدید و تفاهمی در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا درآمد، بحث سامان‌دهی سود تسهیلات بانکی که در برخی موارد به ۳۰ درصد رسیده بود مطرح شد.

این در حالی است که در روزهای اخیر رییس کل بانک مرکزی و هم‌چنین قائم مقام و معاون نظارتی بانک مرکزی از همان بررسی‌های مقدماتی درباره ساماندهی سود تسهیلات خبر داده و اعلام کرده بودند که در اولین جلسه شورای پول و اعتبار مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس در جلسه امروز شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی (مبادله‌ای) و تسهیلات اعطایی از سوی شرکت‌های لیزینگ به میزان حداکثر ۲۲ درصد تصویب شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنا بر تصمیم جدید شورای پول و اعتبار، بانک‌ها و موسسات اعتباری، موظفند ضمن رعایت نرخ‌های تفاهمی، سود علی‌الحساب سپرده‌ها، نرخ سود قطعی سپرده‌های خود را در قالب عقود اسلامی و بر اساس سودآوری، در پایان دوره بعد از حسابرسی عملیات مالی و تایید بانک مرکزی قبل از برگزاری مجمع عمومی سالانه تعیین و تصویب کنند.

بر اساس بند دیگری از مصوبه شورای پول و اعتبار، شرایط انتشار اوراق گواهی سپرده عام و خاص (میزان انتشار، نرخ سود علی‌الحساب، سررسید و…) در اختیار بانک مرکزی قرار گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×