اخبار نساجی

سفال و نساجی ایرانی در بین ۷ کالای برتر غرب آسیا

 

معاون صنایع دستی به عنوان رئیس منطقه غرب آسیا به نشست سالانه شورای جهانی صنایع دستی یکشنبه ۱۷ اسفندماه به هند می‌رود.

به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایسنا، بهمن نامورمطلق در این‌باره بیان کرد: در این نشست درباره وضعیت صنایع دستی در کل آسیا صحبت می‌کنیم. الحمدالله توانستیم در سال جاری در حوزه برگزاری ارزشیابی و مسابقات مربوط به صنایع دستی کشورهای مختلف در سطح جهان از بین هفت کالای برتر غرب آسیا دو کالا را از آنِ ایران کنیم.

او ادامه داد: سفال بهزاد اژدری و نساجی خانم امانی دو کالای ایرانی انتخاب شده هستند. البته سعی کردیم زیورآلات ایرانی را هم در بین این هفت کالا جای دهیم که متاسفانه پذیرفته نشد.

معاون صنایع دستی اظهار کرد: من به عنوان عضو در تصمیم‌گیری‌های این نشست شرکت و در حوزه مالی آن را ارزیابی می‌کنم. هدف اصلی من برای حضور و مشارکت در این نشست بیشتر در حوزه صنایع دستی جهانی است که متأسفانه ایران نقش چندانی در آن نداشته است. امیدوارم به عنوان مدیریت منطقه‌ای بتوانیم حضور ایران را که شایستگی بسیاری در این زمینه دارد، پررنگ کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نامور مطلق گفت: در حال حاضر مدیرکل آسیا یک کویتی است و به نظرم ایران باید در این جایگاه قرار می گرفت ،این مسائل هزینه‌هایی در بر دارد و برخی از کشورها که باید قدر و منزلت این مدیریت‌ها را بدانند آن را هنوز درک نکرده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×