اخبار فرش ماشینی

سرپرست موسسه تحقیقات پنبه کشور معرفی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

گرگان – سرپرست موسسه تحقیقات پنبه کشور روز سه شنبه در مراسمی با حضور دکتر کمالی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مسوولان جهاد کشاورزی استان گلستان در گرگان معرفی شد.
سرپرست موسسه تحقیقات پنبه کشور معرفی شد
موسسه تحقیقات پنبه کشور در زمان حاضر به علت وجود بیشتر اراضی پنبه کشور در استان گلستان در گرگان قرار دارد.

در این مراسم که امروز سه شنبه در سالن کنفرانس مرحوم دکتر بیات این موسسه در گرگان برگزار شد دکتر ‘برهان سهرابی مشک آبادی’ به عنوان سرپرست موسسه تحقیقات پنبه کشور منصوب شده است.
همچنین از خدمات دکتر ‘علی جعفری مفید آبادی’ رییس قبلی موسسه تحقیقاتی پنبه کشور تقدیر شد و لوح تقدیر و هدایایی از سوی مسوولان و همکاران به وی اهدا شد.
دکتر سهرابی سرپرست جدید موسسه تحقیقات پنبه کشور نیز در سخنانی با قدردانی از تلاش دکتر جعفری، بر ادامه برنامه های گذشته موسسه در سال جهاد اقتصادی در جهت خدمتگزاری هرچه بیشتر به میهن اسلامی و جامعه کشاورزی کشور تاکید کرد.

براساس رویکرد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص تحقیقات کاربردی و هماهنگ با سیاست های وزارت متبوع سه ماموریت اصلی ‘تهیه بذور اصلاح شده ارقام تجاری، معرفی ارقام جدید پنبه و فعالیت های پژوهشی’ در دستور کار مؤسسه تحقیقات پنبه کشور قرار دارد.
سالانه حدود ۱۴هزار هکتار از اراضی استان گلستان به کشت محصول پنبه اختصاص می یابد.
زمان برداشت پنبه در مناطق گرمسیری از اواخر شهریور و در مناطق معتدل از اواخر مهر آغاز می‌شود و تا اوایل دی ادامه می‌یابد.
استان گلستان از گذشته جزو مناطق پنبه خیز کشور بوده است اما در سالهای اخیر با تغییر علایق کشاورزان به کشت محصولات دیگر چون سویا ، برنج و… کشت پنبه تاحدودی کاهش یافت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×