اخبار فرش ماشینی

سرمقاله شماره سوم نشریه اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یا لطیف

همین چندی پیش بود که کشور برای حماسه ای عظیم آماده می شد و همه و همه از جمله صنف فرش ماشینی و موکت تهران برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات خود را آماده می کردند. شاید هیچ کسی قبل از انتخابات فکر نمی کرد بعد از ۲۴ خرداد فضای کشور اینقدر متحول شود و همه از جمله اصناف به روزهای آینده بسیار خوشبین باشند. حضور گسترده اصناف در انتخابات نشان داد ملت ایران در هر شرایط اقتصادی و سیاسی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری پایبند و وفادار هستند و خودشان دست به دست یکدیگر کشورشان را خواهند ساخت.
قطعاً دولت تدبیر و امید قدم به راه دشوار و پر و فراز نشیبی گذاشته است راهی که همه امیدواریم بتوانیم با تدبیر و امید و تلاش همگانی از آن به سلامت عبور کنیم. تداوم راه و گذار از دوران پساتحریم می تواند ما را در آستانه تحقق کامل حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قرار دهد و این مهم جز با بازتعریف سیاست های کلان و واقع بینی، شفافیت، همدلی و همکاری میسر نخواهد شد. نقش اصناف در این مسیر نقشی بسیار مهم و تعیین کننده است. در حال حاضر در کنار بهبود روابط خارجی و منطقه ای و تغییر نگرش در مراودات بین المللی، توجه به تامین نیازهای معیشتی مردم و رونق اقتصادی از مهمترین نیازهای کشور است که در این بخش اصناف باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.
قطعاً اولین درخواست صنف فرش ماشینی و موکت تهران از دولت یازدهم این است که اختیارات اصناف را به آن ها بر گردانند و طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب دخالت را به نظارت تبدیل کنند. اصناف باید بتوانند به طور مستقیم در قیمت گذاری ها، تنظیم بازار، واردات و تامین نیازهای مردم دخالت کنند و کار را خود به دست بگیرند. در صنعت فرش ماشینی تصمیمات غیر کارشناسی و یک شبه برای منع واردات و یا صادرات تاثیرات بدی را بر بازار می گذارد به طوری که نه وارد کنندگان می دانند باید چه سیاستی را در پیش بگیرند و نه تولید کنندگان تکلیف خود را برای ورود به بازارهای سخت صادراتی می دانند و از همه مهمتر اینکه نمی توانند در نظام تجارت بین الملل به تعهدات خود پایبند باشند و در نتیجه موجب تخریب وجهه بین المللی تاجران و تولید کنندگان ایرانی هم می شود. امنیتی کردن فضا و سلب اختیارات اصناف جزء تشویش بازار، تورم و نا بسامانی نتیجه دیگری ندارد. دولت باید تصدی های خود در اقتصاد و شرکتها و هلدینگ های بزرگ دولتی و نیمه دولتی را حقیقتا به بخش خصوصی واگذار کند. ارتباط تنگاتنگ بین دولت و بازار زمانی فایده بخش و مثمر ثمر است که با یک بازار قوی و بخش خصوصی قدرتمند مواجه باشیم که بتواند در اقتصاد دولت را یاری دهد.

در پایان لازم می دانم ضمن تشکر مجدد از حضور گسترده صنف فرش ماشینی و کفپوش تهران در انتخابات ریاست جمهوری آمادگی این صنف را برای همکاری و مشاوره با دولت یازدهم و رئیس جمهور منتخب مردم اعلام نمایم. امیدواریم عزیزان و همکاران محترم از مطالعه سومین شماره مجله اتحادیه صنف فرش ماشینی و موکت تهران و مطالب مندرج در آن استفاده لازم را برده و ما را از دریافت نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود جهت پر بار تر شدن شماره های بعدی محروم نکنند. این نشریه تنها با هدف ارتقاء سطح دانش صنف محترم و زحمتکش فرش ماشینی و موکت تهران منتشر می شود و بدون همکاری و عنایات همکاران، این امر محقق نخواهد شد.

محمدهادی کمالیان
ریاست اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×