اخبار نساجی

سناریوهای مقابله با تحریم‌های جدید اجرایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سناریوهای مقابله با تحریم‌های جدید اجرایی شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران سناریوهای مقابله با تحریم‌های جدید را طراحی و پیاده‌سازی کرده است.

مهدی غضنفری در نکوداشت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه ایدرو می تواند در جایگاه دولت به بحث‌های حاکمیتی و توسعه ای بپردازد، گفت: امیدواریم نگاه ها به سمت تقویت ایدرو و ایمیدور و سایر سازمان های توسعه ای پیش رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون زمان آن رسیده که در بنگاه ها موضوع خوشه سازی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و اجرای کار تیمی از سوی سازمان های توسعه ای گسترش داده شود.

وی تصریح کرد: اگرچه در نوسازی صنایع تجربه خوبی وجود دارد اما آنچه که به عنوان پوست اندازی صنایع در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مورد انتظار بود، شکل نگرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری با اشاره به مشکل تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، اظهار داشت: تامین مالی از جمله انتشار اوراق مشارکت، اوراق قرضه و صکوک، اگرچه هم اکنون به عنوان راهکارهای نوین تامین مالی در دستور کار قرار گرفته است اما بنگاه ها از اجرای آن هراس دارند، بنابراین باید این اندیشه را نیز مورد بررسی قرار داد که آیا سازمان‌های توسعه ای می توانند راهکارهای جدیدی برای تامین مالی داشته باشند.

این عضو کابینه دهم ادامه داد: قدرت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به دلیل تحولات بین المللی کاهش یافته است، این در شرایطی است که جنس تحریم‌های جدید با گذشته متفاوت است، چرا که در گام اول تحریمها تنها کالاهای با تکنولوژی بالا تحریم شده بود و در مرحله بعد نیز سرمایه گذاری در صنایع بالادستی ایران مورد تحریم واقع شد اما هم اکنون به اذعان تحریم کنندگان، تحریمها هوشمندانه است و هر چیز که به ایران کمک کند را شامل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در جدیدترین تحریمها بر علیه ایران، بانکهای خصوصی مورد تحریم واقع شده اند، البته ایران راهکارهای هوشمندانه دیگری را نیز برای این موضوع در نظر خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با راهکارهای جدیدی که دولت برای مقابله با تحریم در نظر گرفته است، بخش خصوصی می تواند در فروش و انتقال نفت وارد شده و در تعامل با سایر بخشها مواد اولیه مورد نیاز سایر کارخانجات صنعتی را تامین کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: تحریم کنندگان معتقدند بی سابقه ترین تحریمها را بر علیه ایران اعمال کرده اند اما با برنامه ریزیهای صورت گرفته، اقتصاد ایران به اقتصاد غیر نفتی وابسته خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×