مد و پوشاک

سرمایه‌گذاری بر روی نسل جدید لباس‌

 

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل به همراه تولیدکنندگان مطرح لوازم ورزشی مانند Nike میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا بتوانند نسل جدید سیستم‌های رایانه‌ای پوشیدنی را در اختیار کاربران بگذارند.

حسگرهای لغزشی مخصوص دوندگان که به کفش آن‌ها متصل می‌شود، مشخص می‌کند که آن‌ها چگونه قدم برمی‌دارند، دستبندهای الکترونیکی ویژه عادات افراد هنگام خواب را بررسی می‌کند و اسکی‌بازان با استفاده از نمایشگر هوشمندی که در مقابل شیشه‌های عینک‌شان قرار می‌گیرد مسیر حرکت را پیدا می‌کنند.

اما فناوری‌های پوشیدنی هنوز محبوبیت زیادی بین کاربران ندارند و با توجه به هزینه‌ها و اندازه حسگرهای موجود در آن‌ها، هنوز چندان گسترش نیافته‌اند. با این وجود “جنیفر دارمور”( Jennifer Darmour) یکی از طراحان محصولات الکترونیکی مصرفی در شرکت آمریکایی Artefact در نظر دارد این مشکل را از میان بردارد.

این مرکز به تازگی لباسی را با نام Pilates طراحی کرده است که مشکل بزرگ بودن حسگرها در لباس‌های کامپیوتری را از بین می‌برد.

حسگرهای مخصوص این لباس به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قادر به بررسی و مانیتورینگ وضعیت بدن هستند و اگر تشخیص دهند که بدن در شرایط نامناسب قرار گرفته است، می‌توانند با لرزش به فرد اطلاع دهند. این حسگرها به‌صورت نامرئی ساخته شده‌اند تا لباسی کامپیوتری که کاربر به‌تن می‌کنند شبیه به لباس‌های معمولی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×