اخبار فرش ماشینی

سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی در صنعت نساجی کشور

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به نقل از روابط عمومی وزارت صنایع و معادن جمشید بصیری ظرفیت صنعت نساجی کشور را بالا ذکر کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنعت نساجی و پوشاک کشور بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال است که ۶ درصد سرمایه گذاری در کل صنعت کشور را شامل می شود.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: در  ۹ هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی صنایع نساجی و پوشاک کشور، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که ۱۴ درصد کل شاغلین بخش صنعت را تشکیل می دهند.
وی همچنین ارزش افزوده این بخش از صنعت را ۴ درصد کل ارزش افزوده صنعت کشور ارزیابی کرد و گفت: بالا بودن ارزش افزوده در صنعت نساجی و پوشاک عامل مهمی در ایجاد انگیزه بیشتر در سرمایه گذاران برای ورود به این صنعت به خصوص در سالهای اخیر بوده است.
وی افزود: میزان صادرات صنعت نساجی کشور در سال گذشته در مقایسه با سال ۸۱ با ۵۶ درصد افزایش به ۷۵۶ میلیون دلار رسیده است.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران افزایش صادرات بخش نساجی را ناشی از اجرای قانون بازسازی و نوسازی صنایع نساجی کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از مدیران واحدهای تولیدی نساجی توانستند با استفاده از تسهیلات قانونی، به بازسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده خطوط تولید و همچنین توسعه واحدهای خود اقدام نموده و با بالا بردن کیفیت محصول خود با بازارهای داخلی و خارجی رقابت کنند.
وی افزود: برخی از کارخانجات نساجی قبل از بازسازی فقط محصولاتی همچون نخ های کلفت، پارچه فاستونی و خامه قالی تولید می کردند، اما بعد از بازسازی به تولید و عرضه محصولات جدید مانند نخ پنبه ای، الیاف مصنوعی ظریف، انواع پارچه و پوشاک جین و پتوهای راشل و محصولاتی که دارای ارزش افزوده بیشتری هستند، هدایت شدند.‏

وی تاکید کرد: تنها در سال ۸۷ تعداد ۵۶۴ مورد پروانه بهره برداری با سرمایه ای بالغ بر۷ هزار میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۹ هزار نفر جهت احداث واحدهای نساجی جدید صادر شده است.
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران، تعداد پروانه های صادره جهت توسعه واحدهای نساجی را در سال گذشته ۱۵۰ مورد ذکر کرد و افزود: با صدور این میزان پروانه توسعه که بیش از ۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزیابی می شود، برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.
بصیری ظرفیتهای این صنعت را بسیار بالا دانست و گفت: در صورت مساعد شدن شرایط  اقتصاد جهانی، لغو تحریمهای اقتصادی کشور و همچنین رفع برخی موانع تولید در سیستم بانکی، صنعت نساجی این توانایی را دارد که به یکی از قطبهای بزرگ صنعت کشور تبدیل شده و علاوه بر تامین بازار داخل، بازار کشورهای منطقه و جهان را نیز به خود اختصاص دهد.‏
منبع : خبر گزاری مهر

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×