اخبار فرش ماشینی

سخنرانی محمود تولایی در سومین همایش ملی فرش ماشینی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

* صنعت نساجی؛ صنعتی پویا، پرکار ، به روز و افتخارآفرین کشور

محمود تولایی- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کاشان- ، فرش ماشینی را ستاره ای در صنعت نساجی دانست و آن را صنعتی پویا، پرکار ، به روز و افتخارآفرین کشور توصیف کرد.

وی ادامه داد: صنعت نساجی و فرش ما به بلوغ کامل رسیده و از مرزهای کشور گذشته است. سال هاست آرزو داریم صنعت پوشاک را خودمان تهیه کنیم اما سال هاست افتخار می کنیم که فرش زیرپایمان را خودمان تهیه می کنیم و حتی به کشورهای دیگر از جمله ترکیه صادر می شود، امیدوارم این وضعیت در تمام بخش های صنایع نساجی ایجاد شود.

به اعتقاد تولایی، فرش ماشینی با توانمندی بخش خصوصی، اتکا به منابع مالی خود و ارزهای آزاد نوآوری، ایجاد و توسعه یافته است.

وی، گام بعدی فعالان صنعت فرش ماشینی را حضور در بازارهای جهانی برشمرد و گفت: با رفع مشکل قاچاق بخش عمده ای از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان برطرف خواهد شد که در این زمینه خواستار حمایت وزارت صنعت و معدن هستیم البته منظور از حمایت ارائه یارانه و پول نیست بلکه قرار گرفتن صنعت نساجی در اولویت های این وزارتخانه و کمک به حضور موفق و پربار تولیدکنندگان ایرانی در بازارهای بین المللی است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان در ادامه تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از فعالان حوزه فرش در منطقه کاشان مستقر هستند و ۳ برابر نیاز کشور دارای کارخانه، ماشین آلات و امکانات می باشیم پس باید به جذب بازارهای بین المللی بپردازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته وی، راه اندازی «مرکز مطالعات و تحقیقات فرش ماشینی» بسیار ضروری است و با ایجاد این مرکز می توان به صورت فنی، علمی و عملیاتی جهت مطالعه و نحوه ورود به بازارهای جهانی سرمایه گذاری کرد.

تولایی گفت: در صنایع نساجی عام از جمله پوشاک، محصولی منطبق با شرایط و قواعد بین المللی برای عرضه نداریم پس لازم است در انجمن نساجی، پروژه هایی تدوین شوند که با کار فنی تخصصی قابل عرضه و پذیرش شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با اعلام این مطلب که از تحریم ها گذر کرده ایم، یادآور شد: باید در شرایط کنونی از فرصت پس از برجام جهت سرمایه گذاری و توسعه نساجی( به خصوص فرش ماشینی) استفاده کنیم.

وی اذعان داشت: تصمیم ندارم یأس را به جامعه تولید و صنعت منتقل کنم اما واقعیت این است که واحدهای صنعتی ما حال خوبی ندارند و در شرایط مساعدی به سر نمی برند؛ امیدواریم شرایط مطلوب و شوک های تحرکی در بازار ایجاد شود و از برخوردهای ناعادلانه و سلیقه ای برخی دستگاه های دولتی با صنایع اجتناب گردد.

تولایی اعلام کرد: جامعه صنعتی ما از اجرای نادرست مالیات برارزش افزوده، نظام جامع مالیاتی، قوانین و مقررات ضد تولید ترسیده است و نمی داند سال آینده چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

به اعتقاد این فعال نساجی، تولیدکنندگان ایرانی نیازمند توانبخشی روحی هستند و باید اقدامات ثمربخش آن در حوزه مالیات، تأمین اجتماعی، وزارت کار، محیط زیست و … به سرعت مشهود شوند.

وی سخنان خود را با این مصراع به اتمام رساند: «خدایا چنان کن سرانجام کار…. که تو خشنود باشی و ما رستگار…»

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×