اخبار نساجی

سایه سنگین ایران بر بازارهای جهانی

 

سایه سنگین ایران بر بازارهای جهانی

در آخرین معاملات نفتی قیمت نفت خام برنت دریای شمال در بازارهای به علت نگرانی از تداوم صادرات نفت ایران از مرز ۱۲۶ دلار عبور کرد.

به گزارش مشرق، مهر به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: در پی کاهش ارزش دلار و تداوم اختلافات میان ایران و کشورهای غربی قیمت نفت بار دیگر در بازارهای جهانی افزایش یافت.

این خبرگزاری غربی تصریح کرد: در حالی که چشم سرمایه گذاران نفتی به گزارش شورای خزانه داری آمریکا است، تداوم تنشهای میان ایران و کشورهای غربی که تامین منابع نفتی در بازار جهانی تحت الشعاع قرار داده باعث تداوم روند افزایش قیمتها شد.

بر این اساس، در آخرین معاملات بازارهای آسیایی در روز سه شنبه قیمت نفت خام برنت دریای شمال از مرز ۱۲۶ دلار عبور کرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رویترز تاکید کرد: بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل، پس از آنکه طی روزهای گذشته به ۱۲۵ دلار رسیده بود در پایان معاملات روز سه شنبه با ۷۴ سنت افزایش به ۱۲۶ دلار و ۸ دهم سنت رسید.

خاطرنشان می شود نگرانی از کاهش تزریق نفت ایران به بازارهای جهانی عامل اصلی افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است. این در حالی است که پس از توقف صادرات نفت ایران به انگلیس و فرانسه، احتمال توقف فروش نفت خام صادراتی ایران به سه کشور اروپایی بلژیک، جمهوری چک و هلند قوت گرفته است. تصمیم  ایران در این زمینه به احتمال فراوان بر بازارهای جهانی اثرگذاشته و بار دیگر قیمت نفت را افزایش می دهد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×