اخبار نساجی

سامانه جامع گمرکی، آرزویی دیرینه که محقق شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون اجرایی رئیس جمهور در جریان بازدید از سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اجرایی شدن پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع امور گمرکی را یکی ازآرزوهای دیرینه اقتصادی نامید و گفت: محقق شدن این آرزو قدمی موثر در جهت تسهیل تجارت بین المللی محسوب می شود و باعث افتخار است که این سامانه با اتکا به نیروی جوان و نخبه کشورمان طراحی و عملیاتی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرک ایران، محمد شریعتمداری همچنین اجرایی شدن این سامانه را یکی از اقدامات گمرک در اجرایی کردن سیاست های فساد ستیزی دولت عنوان کرد و ارائه مؤثر خدمات وبهبود کارایی خدمات دولتی در مرزهای گمرکی، صرفه جویی در وقت و هزینه های فعالان تجاری، کاهش هزینه های حمل ونقل، کاهش زمان ترخیص کالا و ریشه کنی فساد در فعالیت های تجارت بین المللی را از نتایج این اقدام دانست.

در این دیدار مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک نیز به تشریح مراحل مختلف امور گمرکی که توسط این سامانه انجام می شود، پرداخت و گفت: ما به سمتی در گمرک پیش رفته ایم که دیگر اسناد کاغذی را در گمرک حذف کنیم و همه چیز الکترونیکی شود تا دیگر امکان جعل مدارک به صفر برسد.

رئیس کل گمرک همچنین از اجرایی شدن اظهار مانیفست الکترونیکی توسط شرکت های کشتیرانی خبر داد و افزود: کشتی های بین المللی قبل از رسیدن به بنادر کشورمان می توانند اسناد و مانفیست خود را به سامانه جامع گمرکی اظهار کنند تا زمان رسیدن به بندر پیگیری های لازم برای بررسی اسناد آن ها انجام شود و در کمترین زمان لازم بتوانند کالای خود را ترخیص کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کرباسیان در پایان از راه اندازی ارسال اطلاعات و مانفیست شرکت های حمل و نقل هوایی در آینده نزدیک خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×