اخبار نساجی

سامانه اطلس در قم افتتاح شد

 

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم گفت: سامانه اطلس قم با هدف اطلاع‌رسانی در زمینه جغرافیای استان، آبادی‌ها، شهرها و امکانات و ویژگی‌های جمعیتی در استان قم تدوین شد.

جواد شاکرآرانی بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از هفت پروژه فناوری اطلاعات که در سالن معصومیه استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه سامانه اطلس قم ویترینی از اطلاعات مکانی و توصیفی جغرافیایی است، اظهار کرد: در عصر حاضر که بخشی از اطلاعات نیازمند وجود سیستمی است که با  استفاده از زبان ساده و قابل فهم برای تمام افراد سهل و وصول باشد که باید برنامه‌ریزی جامعه آن را به عنوان یک تکنولوژی در استان بومی و در کشور اجرا کرد.

وی افزود: اطلس قم مجموعه‌ای از نقشه‌ها و نمایه‌هایی از موضوع قابل بررسی است که به دو دسته عمومی و اختصاصی که به صورت کاملا موضوعی تهیه می‌شود تقسیم‌بندی شده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری قم ادامه داد:‌ این اطلس با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطبین بر اساس اطلاعات مکان محوری با زبان فارسی و تحلیلی در زمینه جغرافیای استان، آبادی‌ها، شهرها و امکانات و ویژگی‌های جمعیتی آنها تهیه شده است.

وی با اشاره به منابع اطلاعاتی این اطلس افزود:‌ منابع اطلاعاتی اطلس شامل نقشه‌های یک ۲۵ هزارم استان قم، نقشه‌های یک ۲ هزارم شهرهای قم، نقشه‌های یک ۲ هزارم آبادی‌های بزرگ، نقشه‌های یک ۲ هزارم شهرک‌های صنعتی، تصاویر ماهواره‌ای استان قم، تصاویر ماهواره‌ای شهر قم و نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۸۵ بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شاکرآرانی اذعان کرد: ارائه خدمات الکترونیک به منظور ایجاد بستری برای ارائه خدمات به شهروندان، ‌ایجاد ابزارهای کاری از جمله اندازه‌گیری، کوچک کردن و بزرگنمایی و وجود آمار سرشماری آبادی‌های استان قم از سال ۸۵ تاکنون از دیگر مزایای اطلس قم است.

وی گفت: قابلیت جستجوی سریع در تمام لایه‌های اطلاعاتی، شناسایی عارضه‌های سیستم و ثبت تصاویر ۴۰ اثر از مکان‌های تاریخی و مذهبی از جمله قابلیت‌های این اطلس است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×