جذاب‌ترین‌ها

سال ۹۷ سال نمایشگاه های نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در آستانه سال ۱۳۹۷ همه در حال آماده شدن و خانه تکانی هستند و صنعت نساجی هم با همه مشکلات و گرفتاری ها خاک رکود را از سر پاک می کند تا همه با هم آماده استقبال از بهار شویم.
سال ۱۳۹۷ با اتفاقات بسیار خوبی برای صنعت نساجی جهان اغاز می شود که قطعا برای صنعتگران داخلی و نیز فعالان نساجی ایران حائز اهمیت است و می تواند بر روند داخلی صنعت نساجی ما نیز بسیار تاثیر گذار باشد.

در فروردین ماه ۹۷ و همزمان با تعطیلات سال نو در ایران شهر شانگهای میزبان بزرگترین رویداد فرش و کفپوش آسیاست که همواره با شور و شوق خاصی برگزار می شود و یکی از مهمترین نمایشگاه های تجاری جهان می باشد. در این رویداد تعداد زیادی از تولیدکنندگان فرش دستباف و ماشینی ایران حضور دارند که نشاندهنده وجود پتانسیل برای فرش دستباف و ماشینی ایرانی در شرق آسیا و برنامه ریزی واحدهای تولیدی برای ورود به این بازار مهم است. در این نمایشگاه در کنار کفپوش های نساجی بخش بزرگی هم به انواع پارکت، لمینیت، کفپوش های ورزشی و ارتجاعی و … اختصاص دارد. یکی از مهمترین اشکالات این نمایشگاه برای ایرانیان همزمانی کامل آن با تعطیلات طولانی سال نو در ایران است که تا حدی مانع حضور گسترده تر فعالان صنعت فرش و کفپوش ایران در آن می شود.

از مهمترین رویدادهای سال ۱۳۹۷ می توان به برگزاری بزرگترین نمایشگاه ماشین آلات نساجی در منطقه اشاره کرد که در استانبول برگزار می شود. این نمایشگاه بزرگ یک دست گرمی خوب برای نمایشگاه ایتما بارسلونا می باشد و مسلما تعداد بسیار زیادی از مدیران و تصمیم سازان نساجی و فرش ایران را در خود خواهد دید. در این نمایشگاه تعداد بسیار زیادی از ماشین سازان نساجی و تولیدکنندگان قطعات ماشین آلات ترک نیز حضور دارند که محل خوبی برای تبادلات تجاری ایرانی و ترک می باشد.
همچنین در ماه آوریل دو نمایشگاه مهم دیگر برای صنعت نساجی ایران در ترکیه برگزار می شود. نمایشگاه اوتکس به عنوان دومین رویداد بزرگ منسوجات خانگی جهان در استانبول برگزار می شود و تعداد بسیار زیادی از وارد کنندگان منسوجات خانگی ، کالای خواب ، حوله و دیگر کالاهای نساجی از ایران را به خود جذب خواهد کرد. ترکیه همواره به عنوان یکی از مهمترین بازیگران بازار منسوجات خانگی جهان در کنار کشورهایی مانند هند، چین و پاکستان مطرح بوده است و کالاهایی با کیفیت بالا را برای صادرات به اروپا تولید می کند.
اما چهارمین رویداد مهم همان نمایشگاه دموتکس قازیان تپ است که غرفه گذاران بسیاری از ایران نیز در آن حضور دارند و می توانند توانایی های ایران در تولید فرش را به رخ رقیبان جهانی خود بکشند. دموتکس بعد از راه طولانی که در پیداکردن محل خود طی کرد و از دبی و استانبول گذر کرد حالا به نظر میرسد بیش از هر زمان دیگری قازیان تپ را می پسندد و کم کم به یک رویداد با ثبات و جا افتاده تبدیل شده است. قازیان تپ به عنوان یکی از قطب های مهم تولید و ثادرات فرش ماشینی در جهان شاید بهترین انتخاب برای نسخه خاورمیانه ای دموتکس بود. در این نمایشگاه تعداد زیادی از تولیدکنندگان فرش جهان به ویژه از منطقه خاورمیانه حضور دارند و تعداد زیادی از بازدید کنندگان و تجار فرش برای عقد سفارشات سالانه خود به این نمایشگاه می آیند که قطعا برای صنعت فرش ماشینی ایران اهمیت بسزایی دارد.

همچنین تعداد زیادی از رویدادهای مرتبط با صنعت کهن نساجی در سال ۹۷ برگزار می شوند که در مجله و وب سایت کهن به آن می پردازیم. لازم به ذکر است مجله نساجی کهن در تمام رویدادهای ذکر شده حضور داشته و به توزیع مجلات و ویژه نامه های خود خواهد پرداخت.

در پایان برای همه فعالان صنعت نساجی و به ویژه فرش ماشینی ایران آرزوی سالی خوب و پر از موفقیت و پیروزی داریم.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×