جذاب‌ترین‌ها

سال ۹۷ ؛ سال تغییر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سال ۱۳۹۷ سال تغییر اساسی در رفتار و کردار و شاید زندگی همه ماست. تغییری برای ماندن و ادامه حیات. سالی که در آغازش ترامپ به برجام پشت کرد و کاغذ پاره! تحریم ها دوباره به ایران پرواز کرد. سالی که در آن می خواهیم کالای ایرانی تولید کنیم و کالای ایرانی بخریم. سالی با دلار ۶۰۰۰ تومانی و فیلتر تلگرام.  به طور کلی باید منتظر سالی باشیم که در آن خیلی از رکوردهای خودمان جابجا شود.

خوب یا بد ، خواسته یا ناخواسته در جغرافیایی زندگی می کنیم که باید در آن به نوسانات از هر نوعی عادت کنیم. ارزی، ارضی، عرضی، قرضی، غرضی و …

اگر در پیش بینی سال ۹۷ راه فکرمان را بر چیزهای وحشتناک و اتفاقات خانمان سوزی مانند جنگ و  بی ثباتی اجتماعی و سیاسی کشور ببندیم و احتمال وقوع آنها را به لطف و عنایت الهی صفر بپنداریم در بهترین حالت وضعیت اقتصادی کشور مثل سال ۹۶ خواهد بود. اما سوال اینجاست که در چنین شرایطی با ادامه وضعیت موجود چه می توان کرد؟ چطور بخش خصوصی ما باید در این مسیر سخت باقی بماند ؟ آیا بسته شدن بیشتر راه های تجارت با دنیا می تواند به قویتر شدن صنایع داخلی بینجامد یا آنرا نابود خواهد کرد؟ آیا تولیدکنندگان و صنایعی که برایشان ثابت شده که دولت ها در عمل حامی آنها نبوده و با شرایط کنونی امیدی به حمایت هم نیست، می توانند به راه حلی که در آن دولت نقشی نداشته باشد دست یابد ؟  جواب به این سوالات هرچه باشد این امر واضع است که در شرایط ناامیدی و رکودی که بر کشور حکمفرماست نمی شود همه چیز را رها کرد تا بدتر و بدتر شود. نمی شود زندگی را رها کرد تا به حال خودش برود. باید بیشتر و بهتر و نوآورانه تر کار کرد و برای بقا جنگید. همان کاری که تا به حال کرده ایم. به ویژه تولیدکنندگان و صنعتگران ایرانی که در این امر استاد و کار آزموده اند.

مجله کهن هم در سال ۱۳۹۷ دستخوش تغییرات مثبت بسیار زیادی خواهد شد که راهنمایی و نظرات شما خوانندگان عزیز سنگ بنای همه آنهاست. تیم کهن با حمایت مالی و فکری حامیان اصلی خود که همان فعالان و پیشگامان صنعت فرش ماشینی و نساجی کشور هستند در سال ۹۷ برنامه ها و نو آوری های زیادی را معرفی خواهد کرد. در سال جدید سعی داریم با اضافه کردن بخش های جدید محتوایی به مجله و وب سایت های کهن زمینه استفاده هر چه بیشتر  کاربران و خوانندگان را برای دسترسی به اطلاعات به روز و جذاب در حوزه صنعت نساجی، فرش ماشینی و صنایع وابسته فراهم کنیم. امروز که با حمایت ها و توجهات شما خوانندگان عزیز به عنوان تنها مجله تخصصی نساجی و فرش ماشینی ایران و  پربازدید ترین وب سایت نساجی کشور افتخار حضور در صنعت کهن نساجی را داریم به خود میبالیم و همواره به عنوان تیم کهن سعی داریم در مسیر نوآوری و خلاقیت گام برداریم.

امیدوارم از مطالعه این شماره از مجله کهن استفاده لازم را برده و ما را از نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمند خود آگاه سازید . موفق و پیروز باشید.

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

*بهنام قاسمی* سردبیر مجله نساجی کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×