اخبار نساجی

سال بدتری برای واحدهای تولیدی در پیش است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

نماینده مردم تهران در مجلس پیش‌‌بینی کرد : سال بدتری برای واحدهای تولیدی در پیش است.

علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، درباره وضعیت واحدهای تولیدی در سال جاری اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری برای نام گذاری سال ۹۱ به نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی تدبیر مناسب و به حقی بود، اما از سوی دستگاه‌های اجرایی به جز یک وعده ۱۵ هزار میلیاردی که چند روز پیش منتشر شد، هیچ چیز دیگری تا امروز که سه ماه از سال سپری می‌شود محقق نشده است.

دبیرکل خانه کارگر با ابراز نارضایتی از بی‌توجهی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسط دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اگر قرار باشد فرمایشات ایشان فقط برای نوشتن روی دیوار باشد مشکلی از جامعه حل نمی‌شود، زیرا در این سه ماهه اخیر ما عزم جدی برای اجرا ندیده‌ایم و همه به شعار اکتفا کرده‌اند.

محجوب تصریح کرد: مصمم هستیم پای عملی کردن این شعار بایستیم و به نظر ما بهترین تفکری را که می‌توان برای سال جاری پیش برد، همین تفکری است که در فرمایش مقام معظم رهبری نهفته است.

وی درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و اینکه این مرحله چه تاثیری می‌تواند بر روی واحدهای تولیدی داشته باشد خاطرنشان کرد: امکان ندارد کلنگ به این بزرگی پایین بیاید و اولین هدف که واحدهای تولیدی هستند ضربه‌ای نبینند ،زیرا هزینه برای این واحد‌ها تعریف می‌شود و با توجه به وضع موجود می‌توان گفت این کلنگ زنی‌های ناشیانه روی پای خود ما فرود می‌آید و اشتغال ما را مورد هدف قرار می‌دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه آمارهای موجود اسناد محکمی برای اثبات این سخن هستند ، تصریح کرد: برخلاف ادعاهای موجود دیدیم که آمار بیکاری کاهش چندانی نیافت.

وی به وظیفه مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: از طریق کمیسیون‌های ذیربط در مجلس تمام تلاش خود را می‌کنیم که چنین اتفاقی نیفتد و یا حداقل بتوانیم جلوی شدت آسیب به واحدهای تولیدی را بگیریم، اما بیش از این‌ها نمی‌تواند وعده داد ،زیرا در مجلس به اندازه کافی قانون نوشته‌ایم ،ولی هنگامی که برخلاف قانون عمل می‌شود و پولی که برای حمایت تولید کننده در نظر گرفته شده به صورت وام صرف کالای مصرفی می‌شود چه کاری می‌توانیم بکنیم.

محجوب ادامه داد: گزارش‌های رسمی از وجود بیش از ۲۰۰۰ واحد مشکل دار در ۱۰ ماهه اول سال گذشته حکایت می‌کند و‌‌ همان گزارش این مشکلات را مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها می‌داند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با عمل صحیح به فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم واحدهای تولیدی را از مشکلاتی که گریبان گیر آن‌ها شده است نجات بدهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×