اخبار فرش ماشینی

سالانه ۴۰ هزار مترمربع فرش و تابلو فرش در کرمانشاه بافته می‌شود

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه می‌گوید: سالانه ۴۰ هزار مترمربع انواع فرش و تابلوفرش دست بافت در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

علیرضا چراغی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه اظهارداشت: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر قالیباف فعال شناسایی و برای آنها کارت صادر شده است.

وی تعداد کارگاه‌های قالیبافی متمرکز و نیمه متمرکز استان را نیز ۴۰ کارگاه عنوان کرد که حدود ۱۰۰۰ نفر تحت پوشش این کارگاه ها در حال فعالیت هستند.

به گفته این مسئول در استان کرمانشاه ۱۴ اتحادیه قالیبافان وجود دارد که این اتحادیه‌ها موظفند قالیبافان فعال را شناسایی و برای آنها کارت صادر کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص میزان تولید فرش استان هم یادآوری کرد: آمار تولید فرش هر سه ماه یک بار جمع آوری می‌شود که بسته به نوع فصل این آمارها متفاوت خواهد بود.

چراغی با بیان اینکه تا سال‌های گذشته میزان تولید فرش سالانه استان حدود ۲۸ هزار مترمربع بوده است، افزود: با پیگیری‌ها و پایش‌های مستمر این رقم به ۴۰ هزار مترمربع رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید بر اینکه فرش استان کرمانشاه فرشی با کیفیت و با رج شمار بالا است، خاطرنشان کرد: بیشتر فرش‌های استان توسط تجار و بازرگانان استان و یا سایر استان‌ها جمع آوری و به کشورهای اروپایی، عربی، چین و … صادر می‌شود.

به گفته این مسئول، استان کرمانشاه از نظر تولید فرش رتبه دهم یا یازدهم کشور را داراست، اما در گروه بندی که کشور را به چهار گروه تقسیم کرده در گروه خود رتبه اول را داریم.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیشترین فرش‌های تولیدی استان را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و سنقر دانست و ادامه داد: در شهرستانی مثل ثلاث باباجانی که تا سال‌های گذشته هیچ تولید فرشی نداشت هم امروز حدود ۳۰۰ نفر به کار قالبیافی مشغولند.

چراغی با اشاره به پایش‌ها و بازدیدهای مستمر با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه قالیبافان و سازمان تامین اجتماعی، گفت: در بازرسی‌ها قالیبافانی که غیرفعال هستند شناسایی و بیمه آنها قطع می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×