اخبار فرش ماشینی

سالانه ۱۵هزار متر مربع فرش دستباف در پارس آباد مغان تولید می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نائب رئیس اتحادیه صنف تولید کنندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: بطور میانگین هرسال حدود ۱۵هزار متر مربع فرش دستباف با کیفیت مطلوب در شهرستان پارس آباد تولید می شود.

حسن نوبخت گیکلو روز شنبه در گفت گو با ایرنا، با بیان اینکه قالی بافی از سالهای دور در این منطقه رواج دارد، افزود: هم اکنون حدود هشت هزار نفر بافنده فرش در پارس آباد وجود دارد که از این تعداد نزدیک سه هزار و ۵۰۰ نفر شناسنامه دار شدند.

وی، اظهار کرد: تا کنون بیش از چهار هزار نفر از بافندگان فرش در این منطقه موفق به اخذ کارت مهارت فنی و حرفه ای شدند و حدود یک هزار و ۶۰۰نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

وی، با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های پارس آباد در زمینه ی تولید فرش دستباف، اضافه کرد: این شهرستان از نظر تولید فرش دستباف و نیز تابلوفرش های متنوع و نفیس درجایگاه ممتازی در سطح استان قرار دارد.

او، برگزاری کلاس های به بافی را از برنامه های مهم و اولویت دار این اتحادیه ذکر کرد و گفت: تا به حال ۱۲دوره به بافی با هدف بالابردن سطح آگاهی و مهارت شغلی بافندگان، ارتقای کیفیت تولید، آشنایی صنعتگران با نحوه تعمیر و رفع عیوب فرش و بهداشت محیط در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تشکیل شده که با استقبال خوب بافندگان مواجه شده است.

وی، کارگاه اولتان را از بزرگترین و فعال ترین کارگاه های فرش بافی در سطح استان و حتی کشور ذکر کرد و افزود: این کارگاه که حدود۱۵سال پیش دایر شده به سرعت توسعه یافته به طوری که در زمان حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰نفر به صورت خانگی اشتغال دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه، کارگاه فرش بافی اولتان، از نظر تولید فرش نفیس در ابعاد و رج شمار ۹۰، در سطح استان اردبیل پیشتاز است، ادامه داد: به طور میانگین هرسال ۷۵۰ متر مربع فرش دستباف در این کارگاه تولید می شود.

نوبخت حمایت از قالی بافان و صنعتگران را در حقیقت حمایت و پشتیبانی از هنر صنعت فرش دستباف دانست و گفت: حمایت جدی از فعالان و صنعتگران این عرصه، علاوه بر ایجاد انگیزه مضاعف در آنان و ایجاد فرصت های جدید شغلی ، موجب شکوفایی و ارتقای جایگاه فرش دستباف در کشور و جهان می شود.

وی، از حمایت های بی دریغ هیات مدیره اتحادیه فرشبافان استان و اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان از قالی بافان این شهرستان قدردانی کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×