اخبار فرش ماشینی

سالانه ۱۲۰میلیون مترمربع فرش ماشینی درایران تولید می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات نساجی و پوشاک گفت: سالانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در ایران تولید می شود و هم اکنون بیش از یک هزار واحد تولیدی دارای مجوز در این بخش در کشور هستند.

به گزارش ایرنا، علی فرهی روز دوشنبه در مراسم آغاز بکار مرکز فرش ایران با بیان اینکه قدمت صنعت فرش ماشینی در ایران بیش از ۴۰ سال است، افزود: حدود ۷۵ درصد از واحدهای تولیدی فرش ماشینی کشور در شهر کاشان واقع شده و این صنعت به لحاظ کیفیت در دنیا نیز رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان آنکه هم اکنون ترکیه اصلی ترین رقیب ایران در صنعت فرش ماشینی در منطقه بشمار می رود، گفت: با این وجود محصولات تولیدی ترکیه به لحاظ طرح ، نقشه، تراکم و کیفیت به هیچ وجه قابل رقابت با فرش های ماشینی ایرانی نیستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر چین کشورهای عربی، آسیای میانه، عراق، افغانستان، استرالیا، کانادا، سوئد، ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی به عنوان بازارهای صادراتی فرش های ماشینی ایران هستند و ایران یکی از بزرگترنی تولیدکننده فرش ماشینی در جهان مطرح است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از راه اندازی بزرگترین مرکز عرضه فرش های ماشینی و دستباف کشور طی هفته جاری در منطقه یافت آباد تهران خبر داد و افزود: این مجموعه در فضایی به مساحت شش هزار مترمربع و در بازار مبل یافت آباد تهران واقع شده و با عرضه فرش های ۲۰ برند معتبر فرش ماشینی ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

فرهی گفت: برای تجهیز و راه اندازی این مجموعه تلاش کرده ایم تا محصولات شرکت های معتبر و صاحبان برند در این صنعت در این مرکز عرضه شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مرکز در شهر تهران، درصددیم با عرضه متنوع فرش، خدمات متفاوتی به مردم ارائه شود.

فرهی تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز ایجاد یک بستر جدید برای صادرات فرش های ماشینی به بازارهای هدف است و در تلاش هستیم تا با ارائه خدمات پس از فروش، خدمات مطلوب تری را به مشتریان ارائه دهیم و به همین منظور واحد ارتباط با مشتریان این مجموعه آماده پاسخگویی به مشتریان است.

این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک، گفت: در بسیاری از موارد مشاهده شده که در شناسنامه فرش ها از عبارت طرح ۵۰۰ شانه و یا طرح ۷۰۰ شانه استفاده می شود در حالی که این فرش ها کیفیتی به مراتب کمتر از مندرجات شناسنامه دارند و به جای فرش ۵۰۰ یا ۷۰۰ شانه فروخته می شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این مجموعه فرش های فروشی از تمام برندهای ایران ابتدا مورد ارزیابی کیفی قرار می گیرند سپس با گارانتی ویژه در درب منزل به مشتریان تحویل می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×