اخبار فرش ماشینی

سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش از آران و بیدگل صادر می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیرعامل شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی آران و بیدگل گفت: با وجود سهم دو درصدی آران و بیدگل در جمعیت استان اصفهان، این شهرستان بیش از ۲۰ درصد سهم صادرات استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌است.

عبدالرحیم مفیدی با اشاره به نقش تأثیرگذار آران و بیدگل در بازار فرش جهانی اظهار داشت: تولید سالیانه ۴۵ میلیون متر مربع فرش ماشینی در آران و بیدگل، این شهرستان را به قطب بین المللی صنعت فرش تبدیل کرده‌است.

مدیرعامل هیات مدیره شهرک صنعتی صباحی میزان صادرات سالانه فرش ماشینی و صنایع وابسته به فرش از آران و بیدگل را ۱۰۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: عراق، افغانستان، آذربایجان، چین، استرالیا، روسیه، کانادا و شرق آسیا از جمله کشورهایی هستند که با شرکت‌های فرش شهرستان آران و بیدگل تجارت می‌کنند.

وی فعالیت ۷۰۰ واحد تولیدی در آران و بیدگل را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با وجود سهم دو درصدی آران و بیدگل در جمعیت استان این شهرستان بیش از ۲۰ درصد سهم صادرات استان پهناور و صنعتی اصفهان را به خود اختصاص داده است.

مفیدی به انتخاب چهار صنعتگر آران و بیدگلی به عنوان صادرکننده نمونه فرش ماشینی استان اصفهان در سال جاری اشاره کرد و تصریح کرد: چندین مجتمع‌ صنعتی نساجی در این شهرک صنعتی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به عنوان صادرکننده نمونه استانی انتخاب شدند.

وی با درخواست از دولت برای توجه و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان فرش ماشینی ابراز داشت: از آنجا که بخش عمده‌ مواد اولیه‌ فرش ماشینی از خارج وارد می‌شود از دولت انتظار می‌رود برای حل مشکل تعرفه گمرکی مواد اولیه اقدام کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×