اخبار نساجی

سازمان گسترش ۴ عضو هیئت مدیره ایران خودرو را تصاحب کرد

 

با برگزاری مجمع فوق العاده ایران خودرو ، سازمان گسترش از طریق رای سایر سهامداران حقوقی ، ۴ کرسی هئیت مدیره این شرکت را به دست آورد و یک سهم هم به بخش خصوصی رسید.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار اقتصادی فارس، مجمع فوق العاده شرکت ایران خودرو ساعت ۹ صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت ساپکو برگزار شد تا سهامداران حقوقی و حقیقی در مورد انتخاب اعضای هیئت‌ مدیره و سایر مواردی که در صلاحیت مجمع باشد، تصمیم گیری کنند.

هئیت رئیسه این مجمع به عهده ایرج اکبریه با نظارت نمایندگان مجموعه صنعت و معدن و سرمایه گذاری ملی ایران و با دبیری مهری ( معاون مالی و اقتصادی ایران خودرو) بود.

براساس این گزارش، این مجمع درحالی با حضور ۸۳.۵ درصدی سهامداران تشکیل شد که طی آن به دلیل مسائل پیش آمده بین دو گروه صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری در مورد مالکیت حدود ۵ درصدی سهام ، زمان زیادی صرف شد. چرا که در حالی بین این دو گروه معامله ای صورت گرفته اما به نتیجه نرسیده بود که نمایندگان سرمایه گذاری رنا با دست داشتن مبایعه نامه و وکالت نامه بلاعزلی مدعی بودند صاحب سهام ایران خودرو هستند و باید در هیئت مدیره حضور داشته باشند اما از ان طرف نمایندگان صندوق بازنشستگی به استناد به نهایی نشدن داد وستد سهام ، معتقد بودند به دلیل حضور شان دیگر وکالت نامه محلی از اعراب ندارد.

درنهایت بعد از کش و قوس های فراوان و با مشاوره حقوقی ، صندوق بازنشستگی به عنوان مالک سهام ایران خودرو شناخته شد. از طرفی دیگر موضوع حضور یا عدم حضور شرکت قطعه ساز کروز در هیئت مدیره ایران خودرو هم مطرح بود که به دلیل مواضع شورای رقابت این شرکت امکان حضور در هیئت مدیره نداشت اما برخی منابع غیر رسمی از موافقت این شورا سخن می گفتند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به هر حال درشرایطی سهامداران حقوقی مانند سرمایه گذاری صنعت ومعدن، صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری ملی ایران، بیمه ملت و گروه بهمن و همچنین شرکت تعاونی ایران خودرو و کارکنان ، به منظور تحقق اهداف شرکت از پیش رای خود را به سازمان گسترش داده بودند که این سازمان با مالکیت حدود ۱۰ درصد صاحب ۴ کرسی هیئت مدیره شد اما توافق شد نماینده حقیقی یکی از کرسی ها قائم ایران خودرو ( سلیمانی ) باشد که تعاونی ایران خودرو به وی نظر مثبت داشت.

با این اوصاف اعضاء حقوقی هیئت مدیره ایران خودرو شامل سازمان گسترش، سازمان مدیریتی صنعتی، شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران ، مرکز گسترش فناوری اطلاعات و شرکت خصوصی پیشگامان بازرگانی گل یار برای مدت دو سال شدند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×