اخبار نساجی

ساخت کشتی اقیانوس پیمای کشور سال ۹۱ به پایان می رسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خرمشهر – رییس مرکز ملی اقیانوس شناسی از ساخت کشتی اقیانوس پیما در کشور خبر داد و افزود: پیشرفت فیزیکی ساخت این کشتی ۳۰ درصد بوده و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

.به گزارش بی باک به نقل از دکتر ‘وحید چگنی’ روز چهارشنبه در حاشیه سمینار محیط زیست دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ساخت کشتی اقیانوس پیما بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی بدون اشاره به زمان آغاز ساخت ایم کشتی اقیانوس پیما تصریح کرد: کشور ما دارای منافع راهبردی در قطب جنوب هست و باید بتواند از این منافع خود استفاده کند ولی تا به حال از این منافع طبیعی استفاده نکرده ایم.

دکتر چگنی اظهار کرد: باید برنامه ریزی به سمتی باشد که بتوانیم از این منافع استفاده بکنیم و این مستلزم آموزش نیروی انسانی ، خرید و ساخت تجهیزات ، سازماندهی و برنامه ریزی در این زمینه است.

وی در زمینه لزوم پژوهش های دریایی گفت: برای توسعه کار پژوهش دریایی کشور به پنج فروند کشتی تحقیقاتی از جمله یک فروند در خلیج فارس و دریای عمان، خزر و دو فروند در آبهای بین المللی در اقیانوس هند مورد نیاز است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس مرکز ملی اقیانوس شناسی با بیان این که با توجه به وسعت آبی که در کشور و جهان وجود دارد، ساخت یک کشتی تحقیقاتی کفایت نمی کند، از آغاز به کار مرکز داده های اقیانوسی دریایی خبر داد.

وی با بیان اینکه این مرکز ، رسما کار خود را از یک ماه پیش آغاز کرد، اظهار کرد: به طور کلی در کشور یک کمیته ملی اقیانوس شناسی متشکل از تعدادی ارگان های دریایی و نمایندگان دانشگاه های دریایی وجود دارد.

وی افزود: موسسه ملی اقیانوس شناسی در چهار ایستگاه پژوهشی چابهار، بوشهر، نوشهر و بندرعباس فعالیت دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×