اخبار فرش ماشینیاسلاید شوگزارش نمایشگاه ها

زیرسقف «تویاپ» چه می‌گذرد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

شهر استانبول امسال با میزبانی از ۳۵ رویداد نمایشگاهی در فهرست شهرهای فعال قرار گرفت. شمار بالای رویدادهای نمایشگاهی این شهر باعث شده تورهای نمایشگاهی استانبول همیشه پرطرفدار باشد.

در این میان مرکز نمایشگاهی تویاپ برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان صنعت نمایشگاهی از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه بیشتر رویدادهای مهم استانبول در این مرکز نمایشگاهی برپا می‌شود. به همین بهانه قصد داریم در این گزارش از زاویه‌ای نزدیک‌تر به مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول نگاه کنیم.

به گزارش مجله کهن به نقل از صمت، ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ آن یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه است. ۱۴ سال پیش ترکیه توانست به عنوان یکی از کشورهای توسعه‌یافته مطرح شود و در میان ۲۰ کشور برتر جهان از لحاظ تولیدات صنعتی جای بگیرد.

یکی از صنایعی که در توسعه سریع این کشور نقش زیادی ایفا کرد، رونق صنعت گردشگری و صنعت نمایشگاهی در شهرهای بزرگ ترکیه بود. ترکیه توانست در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کند و ضمن برپایی رویدادهای نمایشگاهی، ظرفیت‌های گردشگری را نیز در این مسیر به خوبی به کار گیرد و از تورهای نمایشگاهی درآمد هنگفتی به‌دست بیاورد.

در این میان شهرهای بزرگ ترکیه به عنوان نخستین مقاصد گردشگری و میزبان مراکز نمایشگاهی بزرگ شدند.
در میان شهرهای ترکیه، استانبول بزرگ‌ترین شهر و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگه بسفر، دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و به همین دلیل استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در بین دو قاره قرار دارد.

این شهر از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر گردشگری جهان به‌شمار می‌آید. نقش این شهر در صنعت گردشگری ترکیه و توسعه و رونق سریع صنعتی آن باعث شده شهر استانبول به یکی از مهم‌ترین شهرهای نمایشگاهی جهان تبدیل شود.

میزبانی استانبول از رویدادهای نمایشگاهی

هرچند نمایشگاه‌های ترکیه در شهرهای مختلف این کشور برگزار می‌شود اما استانبول بیش از سایر شهرها میزبان نمایشگاه‌هاست. دلیل اصلی این موضوع زیرساخت‌های مناسب در این شهر برای برپایی نمایشگاه است. شرکت‌های خصوصی در کنار دولت ترکیه برنامه‌ریزی‌های منظمی برای هدفمند کردن این نمایشگاه‌ها دارند و برای بهبود شرایط تلاش می‌کنند.
هر سال تعداد زیادی نمایشگاه محلی و بین‌المللی در استانبول برگزار می‌شود. بیش از نیمی از این نمایشگاه‌های استانبول، مهم و بین‌المللی هستند و صنایع و محصولات بسیار ارزشمندی در آنها به نمایش درمی‌آیند. برگزاری نمایشگاه در این شهر، به واسطه موقعیت جغرافیایی آن موجب رونق اقتصاد کشورها می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین تعداد زیادی گردشگر و بازرگان در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها به این شهر سفر می‌کنند و از نمایشگاه‌ها بازدید به عمل می‌آورند. نمایشگاه‌هایی که در شهر استانبول ترکیه برگزار می‌شوند شامل موضوع‌های مختلف تجارت و بازرگانی، آموزشی، تفریحی، صنایع و … هستند.

صنایعی مانند نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی، پوشاک، صنایع چوب و دکوراسیون، صنعت ساختمان، مواد شیمیایی و معدنی و صدها عنوان دیگر ازجمله محورهای نمایشگاهی در این شهر هستند.

۴ مرکز نمایشگاهی استانبول

این شهر دارای ۴ مرکز نمایشگاهی مهم ازجمله مرکز تجارت جهانی استانبول (IFM)، مرکز کنگره «ICC»، مرکز نمایشگاه « CNR » استانبول و مرکز نمایشگاهی تویاپ است. هر یک از این ۴ مرکز به‌تنهایی میزبان رویدادهای مهم و برجسته‌ای هستند که باعث رشد و رونق صنعت نمایشگاهی این کشور شده است. علاوه بر این هریک از این ۴ مرکز نمایشگاهی دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌فردی است.
به عنوان نمونه مرکز نمایشگاه CNR استانبول یکی از بزرگ‌ترین مراکز نمایشگاهی در اروپا و آسیا با بیش از ۳۱ سال پیشینه فعالیت در صنعت برگزاری نمایشگاه است که بیش از ۵۰ نمایشگاه شناخته شده و معتبر جهانی را با رعایت استانداردها برگزار می‌کند.
مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول یکی از شلوغ‌ترین مراکز نمایشگاهی خاورمیانه است که سالانه میزبان ده‌ها رویداد بین‌المللی می‌شود. این مرکز با بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع وسعت و ۱۴ سالن نمایشگاهی، در مرکز نمایشگاه تویاپ در منطقه «بیوک چکمسه» از شهر استانبول است و دارای امکانات مناسب برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان است.

فضای گسترده این نمایشگاه در کنار برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده شرکت نمایشگاهی تویاپ باعث شده سالانه رویدادهای مختلف بدون هیچ مشکلی و به‌طور همزمان در این سایت برگزار شود. البته بیشتر غرفه‌داران و بازدیدکنندگان حاضر در مرکز نمایشگاهی تویاپ به قصد خرید و فروش به این سایت می‌آیند.

۲ میلیون بازدیدکننده در تویاپ

براساس آمارهای منتشر شده سالانه حدود ۱۴ هزار شرکت‌کننده از ۶۰ کشور و نزدیک به ۲ میلیون بازدیدکننده از ۷۰ کشور به مرکز نمایشگاهی تویاپ می‌آیند. به همین دلیل توجه به رفاه حال شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان جزو نخستین اولویت‌های این مرکز نمایشگاهی است.

از مهم‌ترین خدمات رفاهی مرکز نمایشگاهی تویاپ می‌توان به ۲۲ اتاق نشست چند منظوره، پارکینگ با ظرفیت ۴۵۰۰ خودرو در فضای باز و ۶۰۰۰ خودرو در فضای بسته، خدمات منشی‌گری به زبان ترکی، انگلیسی و آلمانی، ۱۰ سالن غذاخوری و اتاق وی‌آی‌پی برای مصاحبه مطبوعاتی و اتاق مدیریت اشاره کرد. همچنین این مرکز بزرگ مجهز به شبکه پنوماتیک و شبکه آب و فاضلاب بوده و امکان دسترسی به اینترنت در سالن‌های نمایشگاه فراهم شده است.
نگاهی به کارنامه کاری تویاپ
برای برگزاری نمایشگاه‌های استانبول چندین شرکت خصوصی با دولت ترکیه همکاری می‌کنند تا برنامه نمایشگاه‌ها به خوبی پیش برود. شرکت تویاپ نیز یکی از این شرکت‌های خصوصی است که به عنوان سازنده مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول نقش موثری در برپایی نمایشگاه‌های مهم استانبول و ترکیه ایفا می‌کند.

شرکت نمایشگاهی تویاپ تاکنون به هزاران شرکت از ۱۰۰ کشور مختلف در برگزاری ۱۵۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی خدمات ارائه کرده است و در شهرهای مختلف ترکیه چون استانبول، ازمیر، بورسا، آدانا و… شعبه دارد. شرکت نمایشگاهی تویاپ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی نمایشگاهی جهان به شمار می‌آید و تاکنون به بیش از ۲۶۳ هزار شرکت از ۹۷ کشور خدمات نمایشگاهی ارائه کرده است.

این شرکت در زمینه‌های مختلفی ازجمله برپایی رویدادهای املاک و مستغلات، خودروهای سبک و سنگین، قطعات خودرو و صنایع وابسته، ساختمان، معماری، مصالح و ماشین‌آلات ساختمانی و راهسازی، صنایع کشاورزی، مواد غذایی، آرد و نان و ماشین‌آلات وابسته، صنعت، معدن و ماشین‌آلات وابسته، مبلمان و دکوراسیون داخلی، یراق‌آلات و ماشین‌آلات وابسته، متالوژی (فولاد، آهنگری، ماشین کاری، قالب‌سازی، و ریخته‌گری)، کتاب و مطبوعات و رسانه‌های دیجیتالی و کودک و نوجوان خدمات نمایشگاهی ارائه می‌کند.

میزبانی از ده‌ها رویداد برجسته

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، مرکز نمایشگاهی تویاپ سالانه میزبان ده‌ها رویداد مهم و برجسته است. با این حال برخی از رویدادها بیش از سایرین توانسته‌اند توجه شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب کنند.
نمایشگاه در و پنجره استانبول که به عنوان مهم‌ترین نمایشگاه تجاری صنعت پنجره در منطقه اوراسیا شناخته می‌شود و نمایشگاه مبلمان استانبول (ISMOB) که بزرگ‌ترین نمایشگاه مبلمان ترکیه و ۳ نمایشگاه مهم جهان در این صنعت است، ازجمله رویدادهایی هستند که در مرکز نمایشگاهی تویاپ برپا می‌شود.

علاوه بر این نمایشگاه اتوماسیون صنعتی اوراسیا، نمایشگاه فلزکاری استانبول، نمایشگاه اتومکانیکای استانبول، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی استانبول، نمایشگاه استخر و نمایشگاه تاسیسات استانبول ازجمله رویدادهایی هستند که سالانه در مرکز نمایشگاهی تویاپ میزبان علاقه‌مندان می‌شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×